Hej
Idag när jag åkte med compacten gick det plötsligt inte att åka med den. Det är som att kopplingen ligger på hela tiden, alternativ att den slirar väldigt mycket. Men det går ju att kicka igång den. Om jag har extremt lite gas åker den framåt men sen varvar den bara. Det är en 3växlad sachs !
Tog isär kopplingen idag och ställde in den men samma sak. Fattar inte vad felet är...nya lameller !
speedway skrev:Hej
Idag när jag åkte med compacten gick det plötsligt inte att åka med den. Det är som att kopplingen ligger på hela tiden, alternativ att den slirar väldigt mycket. Men det går ju att kicka igång den. Om jag har extremt lite gas åker den framåt men sen varvar den bara. Det är en 3växlad sachs !
Tog isär kopplingen idag och ställde in den men samma sak. Fattar inte vad felet är...nya lameller !
det e inte så att muttern till drevet lossnat så drevet farit ut av axeln?
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
speedway skrev:Nej, det är det inte, tog isär kopplingen o kolla men samma fel ändå :/
Har du kollat att tryckplattan kan gå in lite längre än tjockleken på lamellpaket plus stålpattor? Du kan ta bort en stålplatta tillfälligt och kontrollera att paketet fortfarande dras ihop.