nybörjare

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725
Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad

Re: nybörjare

Inlägg av selma »

jowe65 skrev:Hej jag är en novice inom detta med veteran moppe, jag har en kanske dum fråga! om man har ett renoveringsobjekt som i original utförande hade ex en ilo motor, och jag sätter dit en Sachs, är man helt ute då???
Tycker du har en sund inställning till detta,du behöver ingen vägledning.
Du verkar ha fattat galoppen,en Sachsmotor klämmer man dit på vad som helst.Men absolut inte tvärtom=ajabaja :wink:
Å glöm inte att alltid montera största möjliga cylinder,det gäller alltid 8)
jowe65
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 dec 2013, 08:13
Ort: Björnlunda

Inlägg av jowe65 »

jag kommer nog att satsa på ilo, jag återkommer när jag vet mer om vilken modell jag är ute efter, tack för alla bra svar och kommentarer.
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

Men för fanken Kapten kaos! Köp en lifansnurra från bikenet! Roligare får man leta efter slider_victory.gif
jonTe-Zündapp
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 nov 2012, 00:00
Ort: Mariestad

Inlägg av jonTe-Zündapp »

Levve skrev:Men för fanken Kapten kaos! Köp en lifansnurra från bikenet! Roligare får man leta efter slider_victory.gif
Nej nej nej....*torkar upp kräxet på skrivbordet* :)
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

jonTe-Zündapp skrev:
Levve skrev:Men för fanken Kapten kaos! Köp en lifansnurra från bikenet! Roligare får man leta efter slider_victory.gif
Nej nej nej....*torkar upp kräxet på skrivbordet* :)
:))
jowe65
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 dec 2013, 08:13
Ort: Björnlunda

Inlägg av jowe65 »

jag väljer mellan ilo,sachs, Huskvarna, nsu etc, en kina motor är nog det sista jag sätter dit. skulle nog inte villa ha en på pakethållaren,
HSE
Inlägg: 5540
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

Men orginalet från Honda då? Tillverkad i över 50 miljoner ex och utnämd till värdens bästa mopedmotor :D
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

jowe65 skrev:jag väljer mellan ilo,sachs, Huskvarna, nsu etc, en kina motor är nog det sista jag sätter dit. skulle nog inte villa ha en på pakethållaren,
hur fort vill du åka?
finns enligt min åsikt bara 2 orsaker att välja bort ilon
1. du vill absolut åka fotväxlat.
2. du vill åka fort, 70 gps-km/h eller fortare. och det är svårt, men inte omöjligt, med ilo eller hva

adaptermotorfäste till hva fanns orginal på monarscoot.
adaptermotorfäste till sachs var det nån på forumet som gjorde ett parti en gång. men jag kommer inte ihåg vem.
sachsmotor i en iloram bör ge extra plats för förgasaren.

erlan
Skriv svar