Oaken skrev:I och med att det finns några Amazoner på forumet så lägger jag upp några bilder på min gamla 64:a.
Korten är tagna 1998 precis innan jag sålde den.
Då tyckte man det var fräsigt med rejält kapade fjädrar och minimala genomslagsgummin, låg dock som ett strykjärn på vägen ända tills det kom ett litet gupp
5,5" fälgar bak var ju häftigt också, likaså kromad Grant ratt, sen satt det ett par skålade stolar ifrån Comfort Racing i den.
Som sagt den såldes 98 men finns idag åter i familjen.
Är delvis nerplockad nu för rostlagning och omlackering.
OBS.. Sitter vettiga fjädrar på numera
Kul med en och annan bild från tiden då kameran hade filmrulle. Det börjar nu kännas klart nostalgiskt
Tyvärr tog man mycket färre bilder då för det var ju så dyrt och framkalla. Jag har knappt några bilder alls från min tonårstid
Tjena längesedan jag var här på forumet men såg denna tråd med alla goa bila som ni äger och tänkte dela med mig av mitt lilla förvärv.Den är sliten men besiktigades för första gången sen 73 i sommras med blanka papper och är ganska uppskattad på träffar som jag besökt.
Kommer inte ihåg hur man laddar upp bilder så risk finns att det blir fel
Senast redigerad av 2takt68 den 27 jan 2014, 23:20, redigerad totalt 2 gånger.
56:an skrev:Nej inte Simca Vedette det var ett riktigt dollargrin fast på franska
Ford Zephyr är det nog skulle jag tro...
Helt rätt det är en Ford zephyr six-54 och rak sexan spinner som en katt fortfarande
Den har gått i Falkenbergs trakten i hela sitt liv tills jag köpte den.
Vad är det man säger barnfind?--hittade den uppallad på en loge.
Pangerva du var också inne på rätt spår
2takt68 skrev:Tjena längesedan jag var här på forumet men såg denna tråd med alla goa bila som ni äger och tänkte dela med mig av mitt lilla förvärv.Den är sliten men besiktigades för första gången sen 73 i sommras med blanka papper och är ganska uppskattad på träffar som jag besökt.
Kommer inte ihåg hur man laddar upp bilder så risk finns att det blir fel
Jag ser att det står en Ford -54 i bakgrunden också