Söndagsfrågan övrig motor och annat övrigt
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Kollade etiketten på den ovala asken. Där står bara OWI Stil & Kvalitet samt modell UNO och ett par nummer. Skulle tro det är femtiotal.Conrad Engström skrev:Och den är tillverkad av ofödda lam.Urtagna med kejsarsnitt.
Lukter är min grej men jag känner ingen lukt alls och den är len som siden invändigt. Verkar vara kvalitet...
På så gamla prylar brukade det ofta stå "svensk kvalité" eller "svenskt varumärke" men här står ingenting sånt...

-
http://www.ne.se/krimmerm%C3%B6ssaHasse skrev:Krimmelmössa säger en del.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Persian
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Söndagsfrågan övrig motor och annat övrigt
Vad har jag fotat? Klicka på bilden för att se den i sin helhet.
På grund av var jag fotat detta så får pnilz inte vara med, för han vet.
På grund av var jag fotat detta så får pnilz inte vara med, för han vet.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jag vill jag vill 
Tycker det ser ut som att bilden är tagen brevid en vicy pump med nynäs märkning. Som står i en hangar från 1927!

Tycker det ser ut som att bilden är tagen brevid en vicy pump med nynäs märkning. Som står i en hangar från 1927!
En skoter är det ju, en Sno-Tric med Wankelmotor är min gissning, med tanke på förgasarplaceringen. Dock ser det konstigt ut baktill där huven möter, känner inte igen det.
Edit 20.41, Inte Wankel, menade ju såklart en Boxermotor ju.
Edit 20.41, Inte Wankel, menade ju såklart en Boxermotor ju.
Boxer stämmer men inte snotric!
Evinrude? Men dom jag sett ser inte ut så. Johnson fanns väl också med nån boxer.
Sko-Doo hade ju Boxer som alternativ också, men det var väl bara på dubbelbandare vilket det där inte är.
Svår nöt
Sko-Doo hade ju Boxer som alternativ också, men det var väl bara på dubbelbandare vilket det där inte är.
Svår nöt

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Nära nog, Evinrude Skeeter är det. Lägger upp bild på den i morgonAmarace skrev:Evinrude? Men dom jag sett ser inte ut så. Johnson fanns väl också med nån boxer.
Svår nöt
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Ja jävlar, ädelträpaneler på instrumentpanelen va de kan de där nordafrikanerna!
Varför är det ingen hytt så man kan få lite värme?
Kan inte vara så kul och köra en sån när det är 20 grader kallt och blåser 15 sekundmeter motvind...
Kan inte vara så kul och köra en sån när det är 20 grader kallt och blåser 15 sekundmeter motvind...

VIll man ha värme och ingen blåst o.s.v. så ska man nog stanna inomhus och inte köra skoter ;) Eller skaffa en snövessla eller nåt, men då krävs ju lite mer manöverutrymme, o inget man kör i snårskog.
En skoter vill man ju ha smidig så man kan köra var man vill, luta den när det behövs m.m. Skråkörning med nåt som är otympligt slutar bara på ett vis
Sen måste man väl ha ett intresse också såklart. Men en solig vårvinterdag, ut på fjället, det är svårslaget.

En skoter vill man ju ha smidig så man kan köra var man vill, luta den när det behövs m.m. Skråkörning med nåt som är otympligt slutar bara på ett vis

Sen måste man väl ha ett intresse också såklart. Men en solig vårvinterdag, ut på fjället, det är svårslaget.