KICKDEL TILL MONARSCOOT!! INSKAFFAD

NiklasHögberg

KICKDEL TILL MONARSCOOT!! INSKAFFAD

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->söker efter grejen man trär på kickaxeln på monarscoot. den som man fäster kick kedjan i. har någon den så e ja mkt intresserad, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går den inte att reparera.. :roll: har för mig att den är i vanligt svetsbart. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den är gjord i aluminium vilket ja ej kan svetsa. söker drf en bättre begagnad. alternativt NOS <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->så här ser delen ut som e trasig för mig.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:så här ser delen ut som e trasig för mig.

Bild
Är det inte i svetsbart aluminium då? Isåfall kan du lämmna in den på någon vuxenutbildning typ Lernia eller så. Dom brukar kunna ordna sådant. Annars är det bara höra med smeder och liknande i närheten av där du bor.

Skulle du inte hitta någon så hör av dig så kanske jag kan ordna en lösning åt dig. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja är den i ett så mesigt material som aluminium å på ett så utsatt ställe..då fattar jag att den är paj!! Jag skulle själv aldrig ha haft en tanke på att lägga ner om så en kvart på den klumpen! Nä jag skulle satsat på att tillverka en ny. å ville jag ha moppen snabbt igång så skulle jag gjort en snabblösning dvs: kapat bort den delen av en trampa från en trampmoppe å sedan svetsat fast skiten i ett drev där det är borrat ett hål under en av kuggdalarna där sätter man ena sidan av ett kedjelås å låter sedan kedjan löpa i drevets kuggar det håller minst lika bra som den där ALU klumpen..å då kan du dessutom välja vilken utväxling du vill ha beroende på benstyrka ha..ha :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar