14 år går fort

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
J2000E
Inlägg: 166
Blev medlem: 03 apr 2014, 22:10
Ort: Södermalm, Stockholm och skogen i Södermanland

14 år går fort

Inlägg av J2000E »

Ibland så får jag känslan att det var roligare förr - i den bemärkelsen att mycket var enklare. Det var pre-EKF, pre-femväxeldappar, pre-163 km/h etc...

För er som inte sett denna film - ni har en högtidsstund framför er. Den var hemlig och undangömd länge av olika skäl men sedan en tid verkar det vara OK att visa den. Den gjordes för att säljas till SVT - men sändes aldrig.

Pyggen i sin ursprungliga version med originalgaffel, originalhjul och med en tvåpet hand - femmis med 17 Bing och universalpipa. 60 km/h... Jag hade ryggskott så Gunnar körde den åt mig. Leffe syns mycket i filmen - en legendarisk mopedist som tyvärr gick bort allt för tidigt. Gunnar - grundare och förgrundsgestalt i KCTT, stor humorist och superb skribent - en av dem som såg till att moppevågen blev så stor som den blev. Christer - lebensman, bonvivant, extremt trevlig - och vinnare av KCTT: s Cannonball år 2000, Urban - stor i alla avseenden - såg alltid till att allt fungerade. F-n, den här filmen gör mig extremt nostalgisk över slutet på nittotalet och början av tvåtusentalet!

F-n (igen) - vad mycket hår jag hade, vad jag var underviktig - och vad vita tänderna var... Förfallet har gått snabbt.

Varsågoda och njut:
http://www.youtube.com/watch?v=3AoOyLGP ... 3w&index=3
Senast redigerad av J2000E den 13 aug 2014, 21:45, redigerad totalt 1 gånger.
trollboanders
Inlägg: 65
Blev medlem: 02 dec 2013, 12:02

Re: 14 år går fort

Inlägg av trollboanders »

Förfallet ramlar över en... fort går det. Kan inte se filmen men jag undrar var den trevlige christer tagit vägen... han syns inte förmycket i moppesvängen..
zwierad.. för finsmakaren. när detaljerna måste vara rätt...
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: 14 år går fort

Inlägg av Micke S »

Trevlig och talangfullt gjord film !
slider_score.gif
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Re: 14 år går fort

Inlägg av Peppe^ »

Christer är upptagen att va speaker på dragracing nuförtiden :)
Fleratusen J...kommer du till Mellsta?
trollboanders
Inlägg: 65
Blev medlem: 02 dec 2013, 12:02

Re: 14 år går fort

Inlägg av trollboanders »

Christer är ju lika talangfull som mopedist om inte bättre...precis som johan.. dom här gamla stötarna borde producera lite fräna mopeder.. ;-)
zwierad.. för finsmakaren. när detaljerna måste vara rätt...
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Re: 14 år går fort

Inlägg av Mats T »

Underbar rulle !

Många kända ansikten där .
Lite Roten till moppe bus.
Kommer även i håg något reportage i Wheels där mellanöl på styret och väska förekom.
Gunnar har jag haft lite och göra med genom bil svängen numera, roligt och se honom i rollen som moppe ryttare :D
Användarens profilbild
J2000E
Inlägg: 166
Blev medlem: 03 apr 2014, 22:10
Ort: Södermalm, Stockholm och skogen i Södermanland

Re: 14 år går fort

Inlägg av J2000E »

Peppe^ skrev:....
Fleratusen J...kommer du till Mellsta?
Tyvärr inte - har fyllt 50, gift mig och skaffat hus. Av någon outgrundlig anledning anser närstående att det skall firas. Samma helg.

Själv hade jag hellre odlat min pubertala sida...
Användarens profilbild
ughla
Inlägg: 570
Blev medlem: 30 okt 2012, 00:00
Ort: den hodestadt

Re: 14 år går fort

Inlägg av ughla »

Mycket trevligt att skåda, det vore roligt att vara med på något liknande i stockholmstrakterna.
NV 1127
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Re: 14 år går fort

Inlägg av Tomas »

slider_score.gif
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: 14 år går fort

Inlägg av Lolalola »

Fantastiskt! Var det inte så att tidningen MCM hade med ett reportage om det där? Jag är nästan helt hundra på det och att jag läste det med stigande entusiasm. Sen sålde jag hojarna och skaffade moped. :)
Skriv svar