När jag skulle klyva motorn förra helgen hittade jag inte min svänghjulsavdragare till HPI. Letade som fasen men fick ge upp.
Väl hemma skrev jag på måndagen nu i denna vecka ett mail till Trimbutiken med några frågor bl.a. om en svänghjulsavdragare samt lite andra saker. Micke ringde upp på tisdag fm och lovade samma pris på en vänstergängad i övrigt lik den som finns på min beställning nedan. Han lovade att skicka en som han la undan, M27x1L.
Ska också prova med en ny förgasare

Återstår att se när det blir av mm.
Jag åkte till landet i morse och jag hade ju inte fått DHL-paketet så jag tog vägen om Biltema och köpte ännu en avdragare. Nu har jag snart två således och sannolikt tre när jag hittat den första. Den ligger väl framför näsan när jag väl är klar.
Så här ser Biltemas avdragare ut. M27x1L och M24x1R samt att de också anger M10x1,25R, M14x1,5R, M16x1,5R och M18x1,5R (hur de senare ska fungera som avdragare förstår jag däremot inte)
När jag varit på landet en stund kom smsmeddelande 09.58 om att ett DHL-paket fanns för avhämtning.

Verkar som att Trimbutiken är kanonsnabb. Ska hämta paketet i morgon.
Biltemas avdragare fungerade bra och jag hade också bra hjälp av min avdragare för remhjulet.
Och felet hittade jag också.....
Nu återstår bara att bestämma hur jag ska göra.
Ska jag sätta ihop motorn med en kedja jag har liggande?
Ska en ny kedja införskaffas?
Eller ska jag sätta ihop motorn utan trampaxeln (eller utan kedjan) och alltid rulla igång?
I morgon fm åker jag hem och hämtar DHL-paketet i alla fall och sedan vet jag inte när jag åker hit igen

men det kan bli redan nästa vecka.