idag var jag och fick hjälp med att svarva,fräsa,svetsa lite rostfritt screen shot windows
och så fick jag hjälp med att sänka in lagerläget i navet på ena sidan(var lite uppslaget).vilket ju medförde ny distans mellan lagren,och en distans ut mot skölden
Jäklar vilket tempo Christer! Nu känner jag att mitt projekt måste få lite tid så jag hinner ikapp!
Vet du förresten hur långa sadellisterna är till E-type? Börjar bli dags att fixa detta.
Den gula tanken satt förövrigt som en smäck på denna tycker jag!
testo skrev:Jäklar vilket tempo Christer! Nu känner jag att mitt projekt måste få lite tid så jag hinner ikapp!
Vet du förresten hur långa sadellisterna är till E-type? Börjar bli dags att fixa detta.
tid har man inte tid tar man sig
kom igen nu! av med kjolen och på med brallorna
testo skrev:Jäklar vilket tempo Christer! Nu känner jag att mitt projekt måste få lite tid så jag hinner ikapp!
tid har man inte tid tar man sig
kom igen nu! av med kjolen och på med brallorna
Moppetöjjet hänger på kroken för tillfället men snart stundar 12 dagars arbetsfrihet varav minst 10 (kanske - nyårsdagen) borde kunna
resultera i lite fix i garaget!
Jag sitter och tittar på det här hjulet men blir inte riktigt klok på ekringen.
Mönstret bildar nio hål och resten är ett ganska finmaskigt nät med små hål.
Kanske ska det vara så men det liknar inte det man är van vid
musköchrister skrev:[img]bild[/img]
undrar hur man är funtad när det är roligare att börja på ett nytt projekt,än att slutföra dom 7 man har igång.efter att jag sålde E-Type/s-motor projektet till falkfish( vilket jag tydligen ångrade lite),och den här 125:a ramen har legat ivägen.var väldigt ful med en massa fula förstärkningar,och jag inventerade vad som fanns i gömmorna.och det fanns 30mm ceriani med skärmfästen,160mm leleu-hjul,f50 limpa, bakskärm från monark 125 tts,komplett baklyse,framskärm E-Type,avkromade skärmfästen. 6växlad 50cc crossmotor,komplett E-Type lyse,lyktfästen från 125 ISDT.tank sm50. då fattas det inte så mycket. lite svarvning av ny stolpe för att få ihop gaffeln med ramen,och lite fräsning av främre sköld för att få ihop det med cerianin. kortad baksving,vilket innebär lite svarving för att få dit bakhjulet. vi får väl se om det blir slutfört eller om det kommer nån och vill köpa(har ju hänt ibland)
Snygga grejor där! Den blir nog en riktig karamell sen.
Edit: Hur kommer det sig att du kortat baksvingen?
angående ekringen så är det 3-kors original på bakhjulet som kommer från en monark 125 TTS.framhjulet hade jag ekrar och fälg liggande till så jag kunde få ihop det för att kunna göra framskärmstagen . men det blir 2-kors med rostfria ekrar och nya fälgbanor till veckan.
svingen kommer ju från en 125:a cross och var förlängd mot original ,så jag sågade av den och kortade den tills hjulet satt som jag ville ha det