5 x Russia

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: 5 x Russia

Inlägg av pangerva »

Reklamfilmer för att värva nya turister till detta paradis?
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: 5 x Russia

Inlägg av 56:an »

Det står i rubriken att man får skapa en tråd om något speciellt.
Filmerna anspelar på det postindustriella arvet ungefär som jörnmarks hemsida fast i dagens Ryssland.
Det är också mycket naturbilder i filmerna och vyer som utspelas utanför städer och utanför de stora landsvägarna kanske som ett reportage om de nedlagda brukssamhällena här i Sverige.

Är man inte intresserad av kultur och folkliv ska man inte titta på filmerna eller kan man öppna en film och kolla fem sekunder och sedan döma ut alltsammans i en enda mening cocos_acc.gif
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: 5 x Russia

Inlägg av 56:an »

Ajdå, inget fel på filmerna, dom är sevärda men jag råkade sätta dom under fel rubrik, här är ju foto, det skulle vara under film istället cocos_acc.gif

Jag får väl ursäkta det som ovana eftersom jag sällan besöker filmtråden slider_anon.gif
Användarens profilbild
Frolzon
Inlägg: 1290
Blev medlem: 11 maj 2010, 23:00
Ort: Dalsland

Re: 5 x Russia

Inlägg av Frolzon »

56:an skrev:Ajdå, inget fel på filmerna, dom är sevärda men jag råkade sätta dom under fel rubrik, här är ju foto, det skulle vara under film istället cocos_acc.gif
Det kan hända den bäste, hm...det är ju faktiskt en serie fotografier som visas i en snabb följd. :)
Perfekt spårläge vid 3:00 in på filmen.
Den påminner lite, lite om Dalsland...
Här är besättningen välutbildad på den fordonstyp som används: 8)
https://www.youtube.com/watch?v=tRExTLdKmIE
https://www.youtube.com/watch?v=Bl0cUvSRfRY
Senast redigerad av Frolzon den 30 dec 2014, 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: 5 x Russia

Inlägg av 56:an »

Har du bytt film nu det var en annan först... :shock:

Lite annat fokus på de här filmerna, mera motor och mindre kultur och folkliv.

Hursomhelst känner jag igen motorn, det är en tvåcylindrig Bergmotor från Lindesberg, jag har några ritningar på den motorn nånstans...
Okej, tack för titten men de här filmerna var inte ryska men rätt OK ändå slider_anon.gif

Missförstå mig bara inte nu... Sverige, folk, landskap och motorlivet här har jag sett en del av, så det är inte så märkvärdigt.
Det intressanta för mig är det stooora landet i öster som varit dolt för resten av världen i nästan hundra år men som nu börjar bli offentligt och förmodligen därför det höga antalet tittare på i stort sett varenda film därifrån :wink:
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: 5 x Russia

Inlägg av Hasse »

56:an skrev: Det intressanta för mig är det stooora landet i öster

Det var nog ingen som kunnat tro. :wink:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: 5 x Russia

Inlägg av pangerva »

Hasse skrev:
56:an skrev: Det intressanta för mig är det stooora landet i öster

Det var nog ingen som kunnat tro. :wink:
Är det du och Sven Wollter som gillar Ryssland kanske?
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: 5 x Russia

Inlägg av 56:an »

Hittar det inte nu men jag läste nån gammal kul grej om Ryssland där man påstod att i Ryssland kunde man lägga Europa + USA + Kanada och det blev ändå en bra bit kvar :roll:

Det är lite roligt och höra kommentarerna här, för om man nu ska generalisera riktigt hårt så har jag förstått att i Ryssland betraktas väst lite som bessewissrar och översittare men ryssarna själva tror jag inte känner sig särskilt underlägsna, de verkar vara ganska stolta.

Typiskt ryssarna verkar vara offerviljan och anpassningsförmågan, något som jag tror det är sämre ställt med i väst.

Mycket skitprat här nu om Ryssland, dom ska gå i konkurs pga sanktioner, göra uppror mot Putin och allt möjligt men jag tror inte så mycket på't, jag ser Ryssland lite som en hemmansägare, inga skulder och tillgångar så det räcker och ett leverne som kan anpassas därefter. Man är tämligen oberoende och oljepriset kan inte hållas nere hur länge som helst, det går till en gräns sen blir förlusterna för stora för hela oljeproduktionen, utom möjligen för saudiarabien som kan ta upp oljan till ett lägre pris än vad dom andra oljeproducerande länderna kan.
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: 5 x Russia

Inlägg av JanneL »

o så var det ju det där med kommunismen

Bild

:mrgreen:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: 5 x Russia

Inlägg av Raketaren »

Hasse skrev:
56:an skrev: Det intressanta för mig är det stooora landet i öster

Det var nog ingen som kunnat tro. :wink:

:mrgreen: :clapping:
Skriv svar