En elak jä...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

En elak jä...

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanske jag är, men min fråga är ni som har Mc-körkort varför inte köra gammal motorcykel eller nyare fortåkarhoj eller gammal tävlings-mc, istället för att trimma & ha en massa kubik på moppen då blir det ju som en MC i alla fall? okey jag förstår utmaningen med att få allt att lira ihop & så.. :sorry:

Då vi åker på moppe-färder så hänger MC-åkare med (på moped etc.) & tycker det är kul, men riktig åkning tycker dom ju är med Motorcykel... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]

(nej har inte A kort.. :oops: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det inte såhär - att prutta runt i 40 knyck tycker dom flesta som gillar 2 hjul är kul,
man ser mycket mera och man kan umgås fastän det rullar på, men när man
blåser runt med mc oavsett ålder eller storlek så är man inte ute efter färdens
tjusning utan mera fart och fläkt, de e som eljest me en moppe tycker nog dom mesta .... :lol:
men nej, jag har inet mc-kort men kör lika bra ändå :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trött tangentfinger efter utryckningen med doktorn... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
valter

en snäll gamling

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har kört HD,BSA. TRAJA.Och div japs när man var ung.Och det var mycket skruvande med dom också.Men det var andra tider då, man fick något för pengarna.Och att man var ensamstående på den tiden.Och åka omkring idag med en riktig HD kostar en hel del.Men jag tycker att mopeder dom äldre är rätt lagom att ha idag.Det är lite av en nostalige att skruva och köra med.Och så är det inte så fruktansvärt dyrt att ha det som ett rolig hobby.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har kört tung MC i 33 år, över 20 000 mil med italienskt,tyskt,japanskt
å sen -89 med amerikanskt fabrikat, sen vissa år även ägt endurohojar å
en -42 monark albin ombyggd. Åker fortfarande MC å kommer att göra så
så länge kroppen pallar för 2 hjul har alltid varit min favoritsyssla. Numera
även med 50cc som i tonåren å de e faktiskt lika roligt de me. Sen tycker jag att gemenskapen me andra är så härligt oavsett om man åker MC eller
moppe. Alla MC träffar jag åkt på under åren är ju hur kul som helst. å nu
har jag ju testat moppeträffar också å de e samma sak där, man träffar likasinnade som är lika skadade som en själv :D <!-- </EdIndex> --></div>
Vegge

Inlägg av Vegge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sen är det ju ofta så att om man har tråkigt någon dag och bara vill ut och åka så är det betydligt större chans att dra ihop ett gäng med mopeder, kontra med mc. Det är helt enkelt flera som har gamla mopeder :) <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min pappa är en riktig Mcgubbe, jag håller på att få han att köpa en veteranmoppe :D kommer bli svårt men inte ett omöjligt uppdrag :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
körmoped skrev:Min pappa är en riktig Mcgubbe, jag håller på att få han att köpa en veteranmoppe :D kommer bli svårt men inte ett omöjligt uppdrag :lol:
Det är som min chef. Som aldrig hade en moppe :shock: ... Däremot är han mycket kaxig när man pratar om moppar att han själv sparade pengarna och köpte Kawa 900 när han fyllt 18.

Men han fyller 50 iår så man vet ju aldrig vad som kan finnas i paketen. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har inte Mc-kort. Men ska skaffa det någon gång i framtiden.

Men för mig är det utmaningen och känslan att få en moped att åka fort! Och det är ju så coolare med en moppe i 100+ än en motorcykel i 100+! <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Rexxy skrev:Jag har inte Mc-kort. Men ska skaffa det någon gång i framtiden.

Men för mig är det utmaningen och känslan att få en moped att åka fort! Och det är ju så coolare med en moppe i 100+ än en motorcykel i 100+!
Mycket coolare, tills man måste bromsa :bike_pedalare: <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Nymans2013 skrev:
Rexxy skrev:Jag har inte Mc-kort. Men ska skaffa det någon gång i framtiden.

Men för mig är det utmaningen och känslan att få en moped att åka fort! Och det är ju så coolare med en moppe i 100+ än en motorcykel i 100+!
Mycket coolare, tills man måste bromsa :bike_pedalare:

Det beror på! :wink: Jag körde Conrads e-typ med upphottade bromsar! Den stannade direkt! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har både en Ducce och en Honda, dom står i uthuset och går ju redan fort. Sedan om man vill ta en sväng en sommardag i värmen är det besvärligt att dra på sig skinnstället. Som Vege skrev det går fotrt att dra ihop ett gäng och dra en repa. <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Re: En elak jä...

Inlägg av 2takt68 »

zappafan skrev:kanske jag är, men min fråga är ni som har Mc-körkort varför inte köra gammal motorcykel eller nyare fortåkarhoj eller gammal tävlings-mc, istället för att trimma & ha en massa kubik på moppen då blir det ju som en MC i alla fall? okey jag förstår utmaningen med att få allt att lira ihop & så.. :sorry:

Då vi åker på moppe-färder så hänger MC-åkare med (på moped etc.) & tycker det är kul, men riktig åkning tycker dom ju är med Motorcykel... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]

(nej har inte A kort.. :oops: )
Många av mina polare har både mc och moppe(även jag) och vi brukar resonera som så här att lagom trim på moppen (topp ca60) då har man ork i uppförsbackar man väger kanske lite mer nu,skall vi åka fortare så tar man mc.
När man åker moppe så skall man inte ha mer bråttom utan kunna ta sig tid att packa upp en äggmacka o kaffe termosen i en solig vägslent och lyssna på fågelkvitter.
Med mc så är skillnaden inte så stor från moped åkning,visst det går lite fortare men jag tar mig tid att se mig omkring också fika ställen har man ju alltid ögona öppna för.(vete fan om inte mina tangenter börjar fladdra här ochså men hoppas att ni fattar vad jag vill säga) 8).
Och det där med RIKTIG åkning vad är det i så fall :?: det ligger väl bara i betraktarens ögon,jag anser att riktig åkning är det fordon man åker på för stunden och inget annat.
O <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Re: En elak jä...

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[/quote]

Många av mina polare har både mc och moppe(även jag) och vi brukar resonera som så här att lagom trim på moppen (topp ca60) då har man ork i uppförsbackar man väger kanske lite mer nu,skall vi åka fortare så tar man mc.
När man åker moppe så skall man inte ha mer bråttom utan kunna ta sig tid att packa upp en äggmacka o kaffe termosen i en solig vägslent och lyssna på fågelkvitter.
Med mc så är skillnaden inte så stor från moped åkning,visst det går lite fortare men jag tar mig tid att se mig omkring också fika ställen har man ju alltid ögona öppna för.(vete fan om inte mina tangenter börjar fladdra här ochså men hoppas att ni fattar vad jag vill säga) 8).
Och det där med RIKTIG åkning vad är det i så fall :?: det ligger väl bara i betraktarens ögon,jag anser att riktig åkning är det fordon man åker på för stunden och inget annat.
O[/quote]

Håller med dig i ditt resonemang thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

Hasse skrev:Jag har kört tung MC i 33 år, över 20 000 mil med italienskt,tyskt,japanskt
å sen -89 med amerikanskt fabrikat, sen vissa år även ägt endurohojar å
en -42 monark albin ombyggd. Åker fortfarande MC å kommer att göra så
så länge kroppen pallar för 2 hjul har alltid varit min favoritsyssla. Numera
även med 50cc som i tonåren å de e faktiskt lika roligt de me. Sen tycker jag att gemenskapen me andra är så härligt oavsett om man åker MC eller
moppe. Alla MC träffar jag åkt på under åren är ju hur kul som helst. å nu
har jag ju testat moppeträffar också å de e samma sak där, man träffar likasinnade som är lika skadade som en själv :D
Samma till dig Hasse :bananas: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar