Då vi åker på moppe-färder så hänger MC-åkare med (på moped etc.) & tycker det är kul, men riktig åkning tycker dom ju är med Motorcykel... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
(nej har inte A kort..

Det är som min chef. Som aldrig hade en moppekörmoped skrev:Min pappa är en riktig Mcgubbe, jag håller på att få han att köpa en veteranmoppekommer bli svårt men inte ett omöjligt uppdrag
Mycket coolare, tills man måste bromsaRexxy skrev:Jag har inte Mc-kort. Men ska skaffa det någon gång i framtiden.
Men för mig är det utmaningen och känslan att få en moped att åka fort! Och det är ju så coolare med en moppe i 100+ än en motorcykel i 100+!
Nymans2013 skrev:Mycket coolare, tills man måste bromsaRexxy skrev:Jag har inte Mc-kort. Men ska skaffa det någon gång i framtiden.
Men för mig är det utmaningen och känslan att få en moped att åka fort! Och det är ju så coolare med en moppe i 100+ än en motorcykel i 100+!
Många av mina polare har både mc och moppe(även jag) och vi brukar resonera som så här att lagom trim på moppen (topp ca60) då har man ork i uppförsbackar man väger kanske lite mer nu,skall vi åka fortare så tar man mc.zappafan skrev:kanske jag är, men min fråga är ni som har Mc-körkort varför inte köra gammal motorcykel eller nyare fortåkarhoj eller gammal tävlings-mc, istället för att trimma & ha en massa kubik på moppen då blir det ju som en MC i alla fall? okey jag förstår utmaningen med att få allt att lira ihop & så..
Då vi åker på moppe-färder så hänger MC-åkare med (på moped etc.) & tycker det är kul, men riktig åkning tycker dom ju är med Motorcykel... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
(nej har inte A kort..)
Samma till dig HasseHasse skrev:Jag har kört tung MC i 33 år, över 20 000 mil med italienskt,tyskt,japanskt
å sen -89 med amerikanskt fabrikat, sen vissa år även ägt endurohojar å
en -42 monark albin ombyggd. Åker fortfarande MC å kommer att göra så
så länge kroppen pallar för 2 hjul har alltid varit min favoritsyssla. Numera
även med 50cc som i tonåren å de e faktiskt lika roligt de me. Sen tycker jag att gemenskapen me andra är så härligt oavsett om man åker MC eller
moppe. Alla MC träffar jag åkt på under åren är ju hur kul som helst. å nu
har jag ju testat moppeträffar också å de e samma sak där, man träffar likasinnade som är lika skadade som en själv