<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej. Jaja, Jag vet att jag är kinkig, men har man jobbat som flygtekniker som jag ligger det liksom i blodet. Rätt ska vara rätt och inte nästan fel...
Som sagt; hur väl ska toppen dras på en Flinta? Tre knäpp i armbågen, eller??? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite känsla mannen..typ m6a så där lagom. man blir bara osäker å slutar lita på sig själv när man har moment. Till slut törs man inte meka utan att röra momentnyckeln så har det varit för mig iaf..det är ju en moppeknota som är över 50år så det är nog inte så noga bara det sitter hårt. topparna kan bli vama. tror det är bra att kryssdra så hårt som man törs utan att nöta på varken gäng eller pinnbult..lite alupasta å en bricka så det går mjukt.å du får känsa att dra alla lika tillbaka. men som ren kuriosa kan det ju vara kul att veta.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som referens ska M6 bultar som ska skruvas i alu-gängor på våra moderna fordmotorer dras med 10 - 12 Nm Även tändstiftet som ska täta i alu-konan bara dras med max 12 - 18 Nm! Hur många drar så försiktigt? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tog 13 Nm som det tydligen ska vara på Sachsrovor. Kändes ganska bra, tycker jag, varken att det knäppte för tidigt eller att jag hann börja svettas innan det var klart...
Men å andra sidan har jag läckande toppackning nu så ni kanske inte ska lyssna för mycket på mig... <!-- </EdIndex> --></div>