Och pangerva: Det finns dom som tycker blondiner är dumma, men jag tycker inte alls det är dumt med blondiner!
ZVEZDA M50 gav en bra förklaring tidigare i tråden, så fungerar det.ZVEZDA M50 skrev:När det gäller kondensatorer, att det skiljer sig är ju fullkomligt naturligt.
Kapacitansen måste ju vara väl avpassade till (främst) tändspolens egenskaper.
En gammal kompis hade följande bakrutedekal på bilen:TolvNollNio skrev: Det finns dom som tycker blondiner är dumma, men jag tycker inte alls det är dumt med blondiner!
Good girls go to heaven, bad girls go anywhere.Coolvette skrev: "Dåliga flickor är inte det sämsta"...
Jodå, känner igen bilden. Lite ljusare än när vi kom dit 06:3056:an skrev:Tjena, du känner igen bilden nedan va?TolvNollNio skrev:Men jäkligt glad du fick ordning på bilen så du slapp svälta ihjäl!![]()
![]()
Vi råkade ju träffas där på marknaden och jag köpte lite plock vid erat bord. Sen pratade vi gamla mopeder och tändningskondensatorer![]()
Kul och träffas, april börjar bli nära och då är det veteranmarknad i Kosta, du kommer väl då?![]()
Det är inte så dumt att ha, på lite äldre amerikanska GM-bilar använder man ju ett fönster56:an skrev:Som ni ser nu är det ett "fönster" in i fördelaren där man nu kan se något som annars är väl fördolt och det var verkligen intressant![]()
På vissa förgasare sitter det olika vakuumanslutningar så att man kan få ut vakuum vid olika varvtal, från tomgång till fullgas.56:an skrev: Något som verkligen förbryllar mig är den här vakuumregulatorn som tycks ha olika verkan beroende på motortyp.
På den här B18 A motorn förställer vakuumregulatorn maximalt så fort gasspjället ökas över tomgång och den går heller inte tillbaka om man ger nästan fullt gaspådrag så motorn varvar upp, men det testet blir ju bara ett ögonblick för jag vill inte varva motorn onödigt mycket.