Studiebesök på Husqvarna Industri museum [mycket bilder]

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Kalf

Studiebesök på Husqvarna Industri museum [mycket bilder]

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har varit uppe i Norrköping i helgen och på vägen hem till Götet fick jag ett infall och stannade i Husvarna på fabriksmuseet där. Tyvärr hade jag bara mobilen, så det blev bara mobil bilder. Men njut av det ni får se. Jag har inte skrivit till varje bild men till en del iaf.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
"Rödkvarna"
Bild
Silverpil
Bild
Tävlings hojj. En sådan hjälm skulle man få tag i.
Bild
Bild
Bilder från ett motorbygge.
Bild
Notera balansvikterna. Den motorn varvar nog bra.
Bild
Är detta vad man kallar en "flat slide" nog är den platt iaf
Bild
Bild
Bild
Mät instrument :
Bild
Djutform:
Bild
Resultatet:
Bild
Bild
Annan kåpa:
Bild

Nu till mopederna och vi börjar med den skönhet som är av samma modell som jag håller på att renovera.
Bild

Diverse Mopeder:
Bild
cornette:
Bild
Morot:
Bild
På beskrivningen stod det: "Alla pojkars dröm 1961"
Bild
Blöjpil, min drömmoppe:
Bild
Känd motor:
Bild
Novolette:
Bild
Motor montering:
Bild
Rolig bild:
Bild
Bild
Bild
En annan roulette:
Bild
Bild

Detta var allt från mitt lilla studiebesök idag. Jag kan varmt rekommendera det för alla Husqvarna fans. Kostar 50:- Som ni troligtvis vet så finns det en massa andra saker med som Husqvarna tillverkat genom åren.

//Kalf <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Underbart! Tack skall du ha Kalf! får allt bli ett besök nån dag snart, hoppas allt rullar på hemma i garaget :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fantastiskt! Tack för alla bilder! Dit måste man ju åka någon gång. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Lason

Inlägg av Lason »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och det ligger i Huskvarna eller?

PM:a mig gärna addressen :) <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lason: Du har PM

Och för er andra som undrar så är det bara att följa skyltarna ifrån E4'an. Inga problem att hitta. Här är deras hemsida föresten:
http://www.huskvarna-hembygd.se/husqvarna/

dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På tal om Husqvarna så var jag idag å hämtade en riktigt frän Husky bland dom första årsm med den nyare motorn men med det gamla chassiet. Ni vet en sån där som Steve McQueen körde i filmen "On Any Sunday".
Det är rätt kul för original på denna cross sitter det leleu nav som påminner starkt om mopednav..Har några bilder men tycker inte att det känns riktigt rätt att lägga in dom så länge det inte finns ngn rubrik med "övriga fordon" eller kanske en med "allmänna bilder" Eftersom det inte är en NV/crescent motorcykel.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj, där fanns det grejjor :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det lyste i mina ögon hela tiden. Var fantastiskt. :D

doktorn: Släng upp dem ändå. Om inte annat starta en tråd typ "mina fordon" eller något i mopeder. eller så får vi be snällt om att Raketsport kan öppna en Övrigt eller allmänt avdelning. :)

dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->exakt :twisted: :D

det var ju en omröstning ang. ämnesrubriker på forumet fram till den 16 dec. många bra förslag kom men inget var tillräckligt bra..eller? :roll: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bilden på moroten var ju fin staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Morot kommer från en före detta chef på motorutvecklingen på volvo. Han skrev Morot istället för motor i ett mail..... <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Kalf skrev:Morot kommer från en före detta chef på motorutvecklingen på volvo. Han skrev Morot istället för motor i ett mail.....
ungefär som pissajavakvast :roll: (piasavakvast) <!-- </EdIndex> --></div>
stockis-70

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Eller SJÖSNYFFEL som en arbetskamrats fru vräkte ur sig när hon fick syn på den sista SNÖSKYFFELN! <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Huskvarnamuseet vore en kul och lärorik tripp till, tror nog att man kan få se
delar av det som en gång kallades svunnen tid :) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min grabb ville ha kolybriken (polygripen) :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar