Sträckläst denna tråd och det var intressant följa utvecklingen samt lära sig alla dessa motoralternativ det tycks finnas hos Zundapp.
Fast får väl erkänna det jag mest fastnade för var var din 517 Cross, finns det mer att läsa om den?
Dags att använda sökfunktionen igen!
Zündapp Combinette 62
-
- Inlägg: 783
- Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
- Ort: Nordvästskåne
Re: Zündapp Combinette 62
Blå/vit Monark 1209
Re: Zündapp Combinette 62
Ks 50 cross projektet är det av mina projekt, som aldrig blev något av, jag tog mig vatten över huvudet, helt enkelt.
De mesta av delarna såldes i höstas, och jag ångrar det inte.
Ibland blir det så.
De mesta av delarna såldes i höstas, och jag ångrar det inte.
Ibland blir det så.
Re: Zündapp Combinette 62
Har också läst alla sidorna nu i kväll, gillar combinetten skarpt! SYnd på bulan i tanken men hade du fixat en ny tank? Håller också på med en men den blir nog mer"special"utseendemässigt
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Re: Zündapp Combinette 62
Jag har en betydligt bättre tank på hyllan, men denna behöver rengöring och tankförsegling.
Jag har vant mig vid detta utseende, och jag tycker det är rätt gott att ha en moppe som det inte gör så mycket om det blir lite skav här och där, en brukis med andra ord.
Vi får se om jag byter tank.
Saknar ju också förgasargaller, dessa är ju så förbålt dyra, för det mesta.
Jag har vant mig vid detta utseende, och jag tycker det är rätt gott att ha en moppe som det inte gör så mycket om det blir lite skav här och där, en brukis med andra ord.
Vi får se om jag byter tank.
Saknar ju också förgasargaller, dessa är ju så förbålt dyra, för det mesta.
Re: Zündapp Combinette 62
Äntligen har jag fått två kopior på ramlagren gjorda för fyr- och femväxlade motorer.
Med lite mindre ytterdiameter och lite större innerdiameter.
Tanken att använda vid inshimsning av nya vevar, där lagren fastnar på vevtapparna istället för i hålen.
Ett problem som jag har med såväl Rito som Top Racingvevar.
Med lite mindre ytterdiameter och lite större innerdiameter.
Tanken att använda vid inshimsning av nya vevar, där lagren fastnar på vevtapparna istället för i hålen.
Ett problem som jag har med såväl Rito som Top Racingvevar.
Re: Zündapp Combinette 62
Det var dags att sätta ihop motorn.
"Kullageratrapperna" fungerade utmärkt vid inshimsningen, så nu är hela rasket ihopsatt, skönt.
En Athena 70 kubiks fläktkyld blir setupen denna gång, matad med Bing 17. Ska bli intressant att se hur den skiljer sig från Gilardonin, som jag körde med förra året.
"Kullageratrapperna" fungerade utmärkt vid inshimsningen, så nu är hela rasket ihopsatt, skönt.
En Athena 70 kubiks fläktkyld blir setupen denna gång, matad med Bing 17. Ska bli intressant att se hur den skiljer sig från Gilardonin, som jag körde med förra året.
Re: Zündapp Combinette 62
Efter säkert två års letande, fann jag äntligen vad jag sökte.
En långsadel i vettigt skick till Combinetten, så att jag kan sitta lite bekvämare.
Med de fästen som behövdes.
Den svävar lite över ramen, men det får jag stå ut med.
Pakethållaren ser ju lite bättre ut tillsammans med denna långsadel.
Jag har också bytt ut cigarrdämparen mot en sk open-flow dämpare avsedd för fläktkylt.
Och det mådde motorn bra av, märktes direkt, går riktigt trevligt nu.
En långsadel i vettigt skick till Combinetten, så att jag kan sitta lite bekvämare.
Med de fästen som behövdes.
Den svävar lite över ramen, men det får jag stå ut med.
Pakethållaren ser ju lite bättre ut tillsammans med denna långsadel.
Jag har också bytt ut cigarrdämparen mot en sk open-flow dämpare avsedd för fläktkylt.
Och det mådde motorn bra av, märktes direkt, går riktigt trevligt nu.
Senast redigerad av BjörnK den 25 nov 2015, 12:43, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Zündapp Combinette 62
Jädrar vad fin den blev