Våra laster

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Våra laster

Inlägg av T M »

:twisted:
Alla har väl kört sk "rövlass" vid hämtning av projekt och grejor.
Varför inte dela med oss av slräcksynerna :?:

Har ingen bild från hemtransport av 200 betongsten i 245'an på bilden, denna får duga i stället slider_score.gif
Fick erbjudandet "Ta skiten innan den åker på tippen"
Bara att lasta eller? slider_anon.gif

Bild

Ram med bakaxel från 60 duett F Ä hade renoverat ett nyare och flyttat över karossen
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Våra laster

Inlägg av HSE »

Jag körde hem några järnvägsslipers i bakluckan på en Ford Tanus en gång. Den säckade så stänkskydden släpade i asfalten. Han inte många meter innan det hördes ett förskräckligt skrammel från bakaxeln, jag stoppade och gick ut och tittade övertygad om att något gått sönder :cry: Och upptäckte en tom ölburk som fastnat framför ena stänkskyddet, där satt den och skrapade mot vägbanan :lol:
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Re: Våra laster

Inlägg av JanneHagnell »

Har upplevt motsatsen (eller vad man nu ska kalla det) när jag försökte använda dragkroken på den Golf Diesel -77 jag ägde. Att den bilen hade krok var ju ett skämt! Kunde hellre satt kroken på moppen!! Hyrde en normal kåpkärra (ej flyttsläp) och höll på att inte komma från macken MED TOM KÄRRA! Den Golfen är nog den tristaste surkart till bil jag ägt... hate-wall.gif
Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Re: Våra laster

Inlägg av Baronen »

JanneHagnell skrev:Har upplevt motsatsen (eller vad man nu ska kalla det) när jag försökte använda dragkroken på den Golf Diesel -77 jag ägde. Att den bilen hade krok var ju ett skämt! Kunde hellre satt kroken på moppen!! Hyrde en normal kåpkärra (ej flyttsläp) och höll på att inte komma från macken MED TOM KÄRRA! Den Golfen är nog den tristaste surkart till bil jag ägt... hate-wall.gif
VW i ett nötskal! :)
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Våra laster

Inlägg av Hynboholm »

Hämtade hem två VW1600 typ3 samtidigt i Boden för ett par år sedan.
VW Tiguan som dragbil och ett långt släp med lite överhäng - både framåt och bakåt... :wink:
Åkte Fredagkväll och kom hem på Söndagmorgon, efter ca 245 mil...
Med kaffe och ljudböcker som sällskap, kan jag köra lääänge! :wink:
Användarens profilbild
Frolzon
Inlägg: 1290
Blev medlem: 11 maj 2010, 23:00
Ort: Dalsland

Re: Våra laster

Inlägg av Frolzon »

Hade inget takräcke så det fick bli en liten kärra istället... :)
15 meter flaggstång.jpg
15 meter flaggstång.jpg (19.26 KiB) Visad 2909 gånger
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Våra laster

Inlägg av HSE »

Påminner om när jag körde armeringsjärn med lastbil en gång. Jag hade fått ta en sk järnbil som hade smalbyggd hytt med ställning i fronten på varje sida som man jag vanligen körde stolpar för el verket med, reste dessa med kranen på plats. Men armeringsjärnen var så långa att de släpade i backen både fram och bak hur jag än gjorde. Så jag körde ut två mil under massa gnissel och gnistrande, slet nog bort någon decimeter av järnen i båda ändarna innan jag var framme :wink:
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Re: Våra laster

Inlägg av Amarace »

Försöker rannsaka mitt minne, men kan inte komma på nåt direkt, eller en gång hade jag en boggievagn lastad med en Ford Granada 2,8i, och som dragbil hade jag en liten Nissan Cherry, tyvärr ingen bild.

Denna bild är enda jag har med nån last, tog den mest för att det var dom motiven :) Bytte bort dessa duetter mot en annan bil och gatt frakta dit bägge samtidigt, då var ja glad att jag har min Dolly.

Bild
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Våra laster

Inlägg av T M »

:twisted:
Sålde min resdels dutte till grannen, bild från hemtransporten........... staff_shutup9ou.gif

Bild

:roll: Två M10or mellan bärjärnen och hydral armarna :roll:

Förhoppningsvis preskriberat idag :lol:
Skriv svar