Slog till nu på morgonen och beställde en ny motor till SM50:in, kände att jag inte vill vara efter i klungan.
Det blev en sån här beställd från Ettans:
Som ska in i den här.
Nån som monterat tidigare och vet hur mycket kapande det behövs av motorfästen??:
Ja, var och en gör ju som dom vill...
Ett bra tips är ju att förstöra så lite som möjligt, för jag lovar att någon kommer att återställa den till original...
Kanske t.o.m. du själv...
ja det blir säkert en trevlig åkmoppe, men om du tänkt att sälja den så har du kastat pengar i sjön, för moppen blir mindre värd med den motorn än med en dålig orginalmotor. etype/SM50 har ju lösa motorfästen så det går ju att återställa.
ge fan i att svetsa i ramen bara
Baronen skrev: Elakt! Du fick nog många att börja koka framför datorskärmarna där
Inte jag i alla fall Jag har gjort den operationen , det är en trevlig motor som går att "pysköra"
i 40-50 km/tim, sen är det bara att "vrida på" så är man uppe i 90 km/tim i ett nafs.
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Baronen skrev: Elakt! Du fick nog många att börja koka framför datorskärmarna där
Inte jag i alla fall Jag har gjort den operationen , det är en trevlig motor som går att "pysköra"
i 40-50 km/tim, sen är det bara att "vrida på" så är man uppe i 90 km/tim i ett nafs.
Jaså? I en sm50?
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Baronen skrev: Elakt! Du fick nog många att börja koka framför datorskärmarna där
Inte jag i alla fall Jag har gjort den operationen , det är en trevlig motor som går att "pysköra"
i 40-50 km/tim, sen är det bara att "vrida på" så är man uppe i 90 km/tim i ett nafs.
Jaså? I en sm50?
Nej i en E-Type, men skillnaden är ju inte så stor.
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Baronen skrev: Elakt! Du fick nog många att börja koka framför datorskärmarna där
Inte jag i alla fall Jag har gjort den operationen , det är en trevlig motor som går att "pysköra"
i 40-50 km/tim, sen är det bara att "vrida på" så är man uppe i 90 km/tim i ett nafs.
Jaså? I en sm50?
Nej i en E-Type, men skillnaden är ju inte så stor.
Ofan! Hur känns kvaliteten på motorn? Jag är lite sugen på en sådan motor själv, men jag har inget som jag tycker den lämpar sig att monteras i just nu.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Kvaliteten kan jag inte uttala mig om ännu, jag har bara kört c:a 10 mil , men den känns robust och verkar bra i materialet.
Den startar lätt, har bra tomgång, drar bra från lågt varv över hela registret men är inte så högvarvig, men det kan bero på
mitt avgas som nog inte är optimalt till den motorn. Den var lite "rå" i början men det blir väl bättre med tiden.
Jag är helt nöjd med den än så länge, med tanke på priset.
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak