musköchrister skrev:för dom som inte vet,det kommer inte några rito / EKF vevar från mopedfantasterna
Och mopedfantasterna säljer nu ut alla sina rito vevar för 995 :- för er som inte sett det..
S
musköchrister skrev:för dom som inte vet,det kommer inte några rito / EKF vevar från mopedfantasterna
var det dom som hade tänkt ta fram dom vevarna?musköchrister skrev:för dom som inte vet,det kommer inte några rito / EKF vevar från mopedfantasterna
Det är på gång till RN. Vilken minut som helst tydligen. Har hört att i slutet av mars början på april så skulle det komma.zappafan skrev:Både Stuvsta & RN motor va ju på G för ett tag sen men....
Fatchanse.fatchance skrev:Då det är samma kompressionsmått på Zweirad 802 och Sachs, dvs 28mm ska jag bjussa på ett par tips!
AM6 kolvar passar som en smäck i Sachs! Finns i olika kvaliteter, men allt som oftast bättre än Kina kolvar med gjutjärns ringar.
Dilemmat är att dom börjar på 40,25mm. Men för er som ska borra cylindern till 41mm, strunt i det - borra till 40,3mm och det blir mycket roligare i längden! ;)
Honda Dio har Kompressionsmåttet 27,8mm. Vilket betyder att man får en aning högre duration på spol & avgas. Vilket är bra!
Finns från 39mm och uppåt. Har kört på en sådan kolv i ett par år på min 2000 moppe och det funkar Fett!
(Kostar ett par hundra på Ebay för en Japansk kolv)
har du fått en prototyp, eller är påsen i traderaannonsen bara ett blickfång?kejsaren skrev:Liten uppdatering/förtydligande ang. Ritovevarna till EKF:
För över 1 1/2 år sedan tog jag kontakt med en portugis som bor i Tyskland
Han säljer ett flertal olika Ritovevar till olika mopedmotorer, bl.a på tyska eBay.
Det är Rito som tillverkar dom men med hans egna hejarsmidda vevstake. Killen säger sig vara kompis med Joao Rito, han som äger fabriken i Portugal.
Det är t.ex. han som fixar veven åt Skälbyligan.
Han lovade och hjälpa mig med en vev med samma upplägg, dvs Ritos skinkor och tyskens vevstake och lager.
Inköpspriset skulle vara förmånligt och dessutom skulle jag få tillgång till resten av Ritos sortiment om jag ville, med samma förmånliga pris.
Jag skickade ner cadritningar och beställde 50 vevar till att börja med, sen händer ingenting.
Jag har nog ringt 15 ggr under denna tid och han bara lovar o lovar.
i Februari i år tröttnade jag och tog kontakt med fabriken direkt och pratade med Joao Rito och berättar precis som det är.
nästa dag berättar Joao att dom där har vi redan tillverkat! va ???
till vem undrar jag ? till Pepe Parts i Holland, vi har redan levererat säger Joao och ger mig ägarens nummer.
Jag ringer ägaren mr Post som lovar att återkomma nästa vecka när han kommit hem från Kina där han befinner sig i affärer, ok säger jag.
Ingen ringer naturligtvis och efter ytterligare nån vecka senare ringer dom från 50cc i Sverige och berättar att dom fått reda på att jag vill köpa dessa vevar och jag får då reda på att dom är ensamförsäljare i Sverige och att vevarna inte är klara än, (inte ljög väl Joao)![]()
Djävla soppa det här som kostat mig mycket tid och irritation.
man kan ju undra hur många andra som gjort samma sak på sitt håll och med andra kontakter.
Summa summarum blir väl om inte jag är helt lurad att 50CC har agenturen i Sverige och att vevarna kommer att säljas till konsument vi deras samarbetsbolag Pata Invest (Mopeddelar.se) och till återförsäljare via 50CC
Nåt leveransdatum kunde han inte tala om men han gissade på några veckor och om det stämmer så är dom kanske inte så långt borta, har vi hört det förr