Skene 1/5-15

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Skene 1/5-15

Inlägg av Lolalola »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725
Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad

Re: Skene 1/5-15

Inlägg av selma »

Vilken kul blandning moppemodeller thumb_up
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Skene 1/5-15

Inlägg av TolvNollNio »

De va en ovanlig ILO-motor.
Kanontrevliga bilder på blandade stilar thumb_up
Blå/vit Monark 1209
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Skene 1/5-15

Inlägg av 56:an »

Lolalola skrev:Bild
Stiligt naturligt vattenfall slider_score.gif
Användarens profilbild
. . . F
Inlägg: 221
Blev medlem: 06 jan 2013, 00:00
Ort: Norra Halland

Re: Skene 1/5-15

Inlägg av . . . F »

Ett par bilder till från Assbergs mopedrally i Skene.

Startfältet samlas på Markslöjds parkering. . .

Bild

Bild

Paus vid det trevliga vattenfallet. Vi hade valt helt rätt mopeder för det var mycket härlig grusväg . . . :)

Bild

. . . F
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Skene 1/5-15

Inlägg av musköchrister »

formula 50MX:n slider_score.gif
Användarens profilbild
J2000E
Inlägg: 166
Blev medlem: 03 apr 2014, 22:10
Ort: Södermalm, Stockholm och skogen i Södermanland

Re: Skene 1/5-15

Inlägg av J2000E »

Utifrån bilderna verkar det som det åkts fort på denna träff! Eller är det så att bilder bara tagits på sportmoppar? Har strutmopparna undvikits av kameran...?
Användarens profilbild
J2000E
Inlägg: 166
Blev medlem: 03 apr 2014, 22:10
Ort: Södermalm, Stockholm och skogen i Södermanland

Re: Skene 1/5-15

Inlägg av J2000E »

musköchrister skrev:formula 50MX:n slider_score.gif
Håller med!

Formula 50MX: en har några intressanta "avvikelser" - förutom Franco-motorn då såklart. Det syns kanske inte helt uppenbart men ramen har ett lägre fäste för tanken baktill. Vill man är det bara att höja upp till E-typ/SM50-höjd med en distans. Original lutar tanken lite bakåt som på bilden. Likaså sitter hålen, i ramen, för svingen högre upp. Har för mig att det är cirka en tum. Detta gör hojen lägre bak - givet samma stötdämparlängd. Båda dessa "avvikelser" antar jag att man gjorde för att det var tänkt som en instegsklass till den "riktiga" 50cc crossen och att förarna då också kanske antogs vara lite mindre. Betorgaffeln är 27mm och är fin både i form och funktion. 16" bak och 17" fram.

Jag köpte en superfin Formula för många år sedan och idag ångrar jag som f-n att jag slaktade den för delarna. Hur dum kan man vara??!
Har kvar ramen och gaffeln samt att jag har en helt NOS ram fortfarande ouppackad - i original leveranspapp. Köpt av den gode Hagström på plats i den underbara butiken i Färgelanda.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Skene 1/5-15

Inlägg av Lolalola »

J2000E skrev:Utifrån bilderna verkar det som det åkts fort på denna träff! Eller är det så att bilder bara tagits på sportmoppar? Har strutmopparna undvikits av kameran...?
Njae, det gick nog på det hela taget rätt fort. Det fanns strutmoppar också, men en Monarscoot hade nån fyrtaktsmotor modell större, en väldigt underlig påhängare gick nästan lika fort som min Puch och resten var säkert fladdermuscylindrar, minst 60cc och åtminstone Trimningsplan 2.
Skriv svar