Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Hynboholm »

drutten skrev:
Raketsport skrev:Priset är höjt till 2000kr nu. Fortfarande billigt

http://www.blocket.se/stockholm/Dbs_pan ... m?ca=2&w=3
Jag hade mailkontakt med honom i morse 15minuter efter att annonsen kom uy och skulle få komma och hämta den för 800:-
sedan tog det 10minuter så hörde han av sig och meddelade att det var budgivning som gällde...
Ibland känns det som att det sitter folk och ringer upp dom som säljer billigt, och tipsar dom att höja priset... :roll:
Nu för tiden är det väldigt svårt att göra klipp långt hemifrån genom att vara snabb över telefon...

Jag hade en pajas som "köpte" min Cheva -66 härom dagen...
Han bjöd mig ett pris och jag tackade nej, två kvällar senare mejlade han igen och sa att han fortfarande stod fast vid sitt bud. Då tackade jag ja, och vi gjorde upp att höras nästa dag för att göra upp detaljerna. Nästa morgon mejlar han att han har ångrat sig. Motiveringen var att det är ju egentligen en -65:a jag vill ha... :shock: Man får inte bli förvånad för något längre. Vart är hedern?
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Hasse »

:( När det är pengar med i bilden så får man ofta se vad en person går för...
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Micke S »

Ja jag undrar detsamma, blev själv uppringd när jag var på väg i god tid enligt ÖK för att hämta invändiga mikrometrar. Killen sa tyvärr, jag har sålt dem nu till en kille från Stockholm. Vafan har du sålt MINA mikrometrar ditt förbannade kräk? Ändå hade jag inte prutat en krona... Då blev jag faktiskt förbannad, mest på mig själv för att jag höll på att koka över :| Det komiska är att killen har firma och det visade sig att jag känner kunder till honom :wink: Jag fick tag på det jag behövde ändå så slutet gott...

Det motsatta inträffar också. Jag hade gjort upp ett hämta en Högsbo fräs i Tierp kommande helg (för något år sedan). Den kostade 3000 kr. När jag kom berättade killen att massor hade ringt och han fick bud på 10.000 kr per telefon. Egentligen ska de kosta ännu mer än så. Strongt att inte börja vingla då. Jag skulle göra likadant, att aldrig byta köpare efterhand man får mer. Det är ju bara att säga precis som det är att grejen är såld.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av erlan »

vissa byggen tycker jag ägaren ska behålla som trädgårdskonst skrotskulptur eller nåt sånt.

http://www.blocket.se/blekinge/Monark_s ... m?ca=9&w=3

erlan :((
Användarens profilbild
Gabbe
Inlägg: 104
Blev medlem: 06 jul 2014, 08:51
Ort: Ö-vik

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Gabbe »

Jag blev positivt överraskad igår, jag hade gjort upp en affär där jag skulle köpa 4st alufälgar av en man söderut. Jag hade sett bilder och vi var överens om 3300kr när han hör av sig och menar att han hittat några repor som han ej var medveten om innan, därför sänkte han priset till 2300kr.

Oavsett om fälgarna kommer visa sig se ut som månens baksida eller inte så tycker jag att det var schysst att agera så. Nu återstår bara att se hur de faktiskt ser ut irl. :D
andersbiker
Inlägg: 2
Blev medlem: 31 jul 2015, 20:51

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av andersbiker »

Tjenare! Jag är ny på denhär sidan. Jag fick se inlägget igår, jag tänkte bara berätta hur det gick. Fick se på blocket igår vid ca 10 tiden en risig panter för 2000 spänn. drog iväg ett mejl och fick till svar att den som kommer först, bestämmer en tid får moppen. jag var där kl 13.00 och köpte den. Då berättade han att han började med 800 spänn, men fått ett mejl om att han säkert kunde få 5000 för den. Men han nöjdesig med att höja till 2000. ( Den var inte värd 5000! ) Men hyggligt komplett. Men väldigt risig. Stått ute utan stift i, Gravrost på fälgar å så. Den har varit gul! lite skoj, för det var ovanligaste färgen. Hade. Anders Åberg.
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Hynboholm »

andersbiker skrev:men fått ett mejl om att han säkert kunde få 5000 för den. Men han nöjdesig med att höja till 2000.
Vad tjänar man på att mejla och be folk höja priset från 800:- till 5000:-? cocos_acc.gif

Välkommen hit förresten, och hoppas du får ordning på Pantern!
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av zappafan »

Värre tycker jag är folk som köper till bra pris bara för att sälja vidare (dyrare) & inte behålla grejorna... :( (känner sånt folk & sånna säljer inte jag till....)
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av 56:an »

Hur menar du nu egentligen?

Som det står nu skulle det vara fel och köpa en sak för underpris på en välgörenhetsloppis och sälja vidare till "marknadspris" på Tradera :o
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av zappafan »

Ja typ, då är man ju mer intresserad av själva pengavinsten än genuina gamm-grejor, då kan man väl handla med aktier istället.... :?
som ett exempel, säg det är poppis med gamla moppar då ser man "X" person köper på sig, först tänker man, fränt blivit intresserad - kommer att laga/renovera, men icke köpet/en var ju bara för att ligga ett tag på grejorna & trissa upp priset & sen sälja vidare...
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Hynboholm »

Sälja vidare i helt tillstånd är okej tycker jag, tillgång och efterfrågan bestämmer ju priset.
Men att aktivt köpa kompletta, fungerande veteranmopeder för att stycka upp och sälja i delar är trist tycker jag.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av HSE »

Hynboholm skrev:Sälja vidare i helt tillstånd är okej tycker jag, tillgång och efterfrågan bestämmer ju priset.
Men att aktivt köpa kompletta, fungerande veteranmopeder för att stycka upp och sälja i delar är trist tycker jag.
Håller med, slakta bra moped bara för att få maximal vinst skulle vara förbjudet. Ok om det är ett okomplett vrak men de ger väl mindre delar och alltså för liten profit.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Micke S »

Jag brukar sätta ut saker som jag byter ut på en moppe på Tradera för 1 kr utropspris. Det innebär en del besvär och ger inga pengar direkt men det känns mycket bättre att grejor kommer till nytta än att kasta dem i återvinningen som jag gjorde förr :shock:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av SS440-80 »

thumb_up thumb_up thumb_up

Micke S skrev:Jag brukar sätta ut saker som jag byter ut på en moppe på Tradera för 1 kr utropspris. Det innebär en del besvär och ger inga pengar direkt men det känns mycket bättre att grejor kommer till nytta än att kasta dem i återvinningen som jag gjorde förr :shock:
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av TolvNollNio »

Blå/vit Monark 1209
Skriv svar