Casal bytes mot Sachsmotor

frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Casal bytes mot Sachsmotor

Inlägg av frippegubben »

Det var länge sen jag var inne här...
Men, jag fick ett infall att jag skulle göra lite plats i garaget och samtidigt skapa förutsättningar för min E-Type att komma lite närmare orginalskick nån gång.
Jag har alltså en Casalmoppe, inte orginal och inte heller helt komplett. Ram, motor (trimmad...), hjul och så vidare finns. Den var körbar när jag köpte den för ett antal år sen, så det är inte bara en hög delar. Framgaffel är inte orginal, tror det är från en gammal Yamaha 125:a. Ljuddämparen saknas då jag snodde den till en annan moppe. Motorn funkar men jag slipade nog lite mycket i den för att det ska vara optimalt...

Bytes mot en fin Sachsmotor, 3-växlad eller kanske ännu hellre 4-växlad. Men inget junk tack.

Bilder på Casalen kan fixas till den som önskar, har inga för tillfället då detta var ett spontant infall på måndagförmiddagen!
Skicka ett PM om du är intresserad!
Hampa
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 okt 2012, 23:00
Kontakt:

Re: Casal bytes mot Sachsmotor

Inlägg av Hampa »

frippegubben skrev:Det var länge sen jag var inne här...
Men, jag fick ett infall att jag skulle göra lite plats i garaget och samtidigt skapa förutsättningar för min E-Type att komma lite närmare orginalskick nån gång.
Jag har alltså en Casalmoppe, inte orginal och inte heller helt komplett. Ram, motor (trimmad...), hjul och så vidare finns. Den var körbar när jag köpte den för ett antal år sen, så det är inte bara en hög delar. Framgaffel är inte orginal, tror det är från en gammal Yamaha 125:a. Ljuddämparen saknas då jag snodde den till en annan moppe. Motorn funkar men jag slipade nog lite mycket i den för att det ska vara optimalt...

Bytes mot en fin Sachsmotor, 3-växlad eller kanske ännu hellre 4-växlad. Men inget junk tack.

Bilder på Casalen kan fixas till den som önskar, har inga för tillfället då detta var ett spontant infall på måndagförmiddagen!
Skicka ett PM om du är intresserad!

Vet inte om jag fick iväg ett pm till dig, det hamnar bara i utkast. Vart finns casalen för någonstans?

Mvh Hampus
frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: Casal bytes mot Sachsmotor

Inlägg av frippegubben »

Casalen och jag bor i Karlskoga!
Hampa
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 okt 2012, 23:00
Kontakt:

Re: Casal bytes mot Sachsmotor

Inlägg av Hampa »

frippegubben skrev:Casalen och jag bor i Karlskoga!
Ok. Hur mycket hade du tänkt för den?

Mvh
frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: Casal bytes mot Sachsmotor

Inlägg av frippegubben »

Låt mig fundera lite över det. Jag måste kolla vad det kan kosta med en ok Sachsmotor, jag vill ju täcka den kostnaden helst.
Jag kollar lite annonser och ringer runt så får vi se om jag får nåt napp och vad prislappen kan hamna på! Ok?
Hampa
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 okt 2012, 23:00
Kontakt:

Re: Casal bytes mot Sachsmotor

Inlägg av Hampa »

frippegubben skrev:Låt mig fundera lite över det. Jag måste kolla vad det kan kosta med en ok Sachsmotor, jag vill ju täcka den kostnaden helst.
Jag kollar lite annonser och ringer runt så får vi se om jag får nåt napp och vad prislappen kan hamna på! Ok?
Låter som en plan! Pma mitt nummer så kan du få skicka lite bilder till telen om du kan.

Mvh Hampus
Skriv svar