Lättviktare, hur kul eller bara trist?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Lättviktare, hur kul eller bara trist?

Inlägg av Raketsport »

Coolvette skrev:Tack för synpunkter och ideér.


Med en gammal tvåtakts-MC får man de prestanda man får och det blir förhoppningsvis mindre intressant att ta fram filen...
Precis så är det. Filning är nog det sista man tänker på utan man accepterar snällt de HK och cc som givits en. :D
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Lättviktare, hur kul eller bara trist?

Inlägg av Lolalola »

Coolvette skrev:
Citatet från mitt första inlägg kvarstår:
"Tänkte att ta avslappade rundor i omgivningen utan krav på större hastighet, 70-80 är väl vad som behövs tänker jag mig."

Med en gammal tvåtakts-MC får man de prestanda man får och det blir förhoppningsvis mindre intressant att ta fram filen...
Jag får kolla vad som dyker upp på marknaden.

För ett par år sedan såldes en kul DKW här på forumet, jag kunde inte handla då men den vore kul att se igen.
Ett bygge med en YZ360-motor vill jag minnas, finns den kvar här i någons garage?
Någon som vet?

Jag kollade faktiskt om den nya ägaren hade kvar den så sent som nu i helgen, och det hade han. Men jag minns inte vad han kallade sig här på forumet, men orten och åldern stämde så det är nog fortfarande samma kille. Fast jag har för mig att det inte var någon som inte brukade skriva så värst mycket. Så här såg den ut: http://i.imgur.com/ICgueu3.jpg

Men jag tror jag förstår vad du är ute efter, och visst är det det goa med besiktningsfriheten som hägrar en del? Själv så älskade jag det och det, nog mer än själva körandet, och det var samma med en svartkvarna -46:a som jag hade för ett par år sen. Som en trimmad moppe men man slapp se sig om över axeln hela tiden. :)
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Lättviktare, hur kul eller bara trist?

Inlägg av Micke S »

Jag letar själv efter en gammal hoj men det är mycket svårt att få tag på något som är intressant. Oftast är de redan renoverade och jag vill ha en gammal orörd hoj som får vara som den är utom att se till att allt fungerar. Här är en kille som har haft turen med sig.

https://www.youtube.com/watch?v=89vRYqUHfYA
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Lättviktare, hur kul eller bara trist?

Inlägg av pnilz »

Micke S skrev:Jag letar själv efter en gammal hoj men det är mycket svårt att få tag på något som är intressant. Oftast är de redan renoverade och jag vill ha en gammal orörd hoj som får vara som den är utom att se till att allt fungerar. Här är en kille som har haft turen med sig.

https://www.youtube.com/watch?v=89vRYqUHfYA
Jag köpte den här av en bekant när jag tog mc kortet!

https://m.youtube.com/watch?v=fOYRUVW1Zy8

Hade stått i hans verkstad så länge man minns, vi pumpade hjulen och tog ut den och då frågade jag om han trodde det skulle va besvärligt att få igång den? Svaret vart nä vi tankar och provar tre kickar senare så gick den! :D det enda jag gjort är bytt kjedja grejjat med kopplingen som består av 15 stål skivor inga lameller så funktionen är väl sådär! Och en regbesiktning då den fallit ur registret. Och just det ett nytt vulst framhjul fick jag köpa!

Brukar rasta den 5-10 mil varje år en härlig hoj att åka med!
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Lättviktare, hur kul eller bara trist?

Inlägg av Micke S »

Vilken tur du hade ! En mycket intressant gammal MC.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
arneby
Inlägg: 165
Blev medlem: 01 dec 2008, 00:00
Ort: SUNNE

Re: Lättviktare, hur kul eller bara trist?

Inlägg av arneby »

köp en silverpil eller blue fighter. ca 100kmh och bra fjädring o broms. har en blue top fighter -55a själv, trevlig.
Skriv svar