Mercedes C200T Kompressor -03 mot annan Mercedes

Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Mercedes C200T Kompressor -03 mot annan Mercedes

Inlägg av Baronen »

Då familjen börjar växa till sig och bli större så verkar bilen bli lite för liten för oss. Sambon löste problemet genom att köpa en BMW E61.. Kvar står då jag med min trogna Benz som aldrig strejkar. 
Går som ett skollat troll gör den och därtill finns en underbar väghållning som blir ännu mer påtaglig när man drar lite längre på den 6 petade manuella lådan. 

Vad är då problemet? Jo, följande: Jag är servicetekniker på ett världsledande truckföretag. Där har jag min servicebil som jag åker med i tjänsten och tillofrån jobbet. Således behöver jag ingen bruksbil.. 

MEN, som en engelsk-svensk dansfjolla från tv brukar säga, ibland om helgerna behöver jag en stadig kärra som tar mig dit jag vill. Jag får nämligen inte bruka servicebilen på fritiden.
Och då vill jag ha en Mercedes-Benz av 1987 års modell eller äldre, i ett bra skick. Hemskt gärna en diesel då jag visst har en läggning åt det sotande hållet. 

Då min älskade C-klass tillhör den nyare generationen av mercedes vill således dom mindre vetande kronofogdarna i Rosenbad ha sin del av kakan. MAO, vill jag ha en skattebefriad (eller snart skattebefriad) bil som då också bara behöver besiktas vartannat år. Ett världsledande företag betalar inte världsledande löner om man säger så.. Men i brist på inkomster får man strypa på utgifter sa Gösta Bohman!

Så sitter du på en gammal Benz och känner ett behov av att åka lite snabbare och lite nyare, hör av dig. Detta är alltså en bytes annons och jag besvarar alla mail och PM jag får. Provar med detta innan jag lägger ut den på blocket :)

Mvh Peter Baronen Hellberg
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Mercedes C200T Kompressor -03 mot annan Mercedes

Inlägg av Hynboholm »

Jag som kör 250D -86 håller tummarna att du får napp! :wink:
Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Re: Mercedes C200T Kompressor -03 mot annan Mercedes

Inlägg av Baronen »

Hynboholm skrev:Jag som kör 250D -86 håller tummarna att du får napp! :wink:
Somliga har det bra! :) Tack! slider_thankyou.gif
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skriv svar