Moppep*rrtråden (barnsäker)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av Hasse »

Raketsport skrev: Allt behöver inte vara gull och smicker.

Jasså? Bra, då vet jag...
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av pnilz »

Hasse skrev:
Raketsport skrev: Allt behöver inte vara gull och smicker.

Jasså? Bra, då vet jag...

Nä här finns plats för både trähäst och dräng :!:
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av TolvNollNio »

Raketsport skrev: Allt behöver inte vara gull och smicker.
Det var då för väl! :D
Är med på ett bilforum där en moderator tycks ha fått storhetsvansinne
och redigerar bort inlägg som hade tagits som en gäspning här. 8)
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av Micke S »

Ja man får verkligen hoppas att slippa vinna backtävlingen nästa år med KS50. Jag inser faran, att det kan bli långtråkigt om det upprepas gång på gång.
Men just tanken att andra måste ha tråkigt för att de kör något annat än det eller det är intressant och inget jag har tänkt på förrän nu. Alla som inte kör med samma fordon som mig har förmodligen inte tråkigt och det är kanske inte ens är helt vanligt att man väljer att utöva något som är roligt med ett redskap som är tråkigt. Men det kan kanske finnas någon enstaka individ som jobbar på att förbättra stresståligheten med den metoden.

Rent generellt är det dock ett vanligt fenomen att i stort sett alla i en viss domän, t.ex. sporthojsåkare, på fullt allvar tror att de som kör glidare inte har normala förståndsgåvor och att det sannoligt saknas något där uppe hos dem. Men det beror inte på att de tror så egentligen, utan på att de är rädda för att bli idiotförklarade i sin egen domän om de skaffar en glidare. Fordonstypen och det den representerar har helt enkelt blivit en fast komponent i den skapade självbilden. Det går egentligen igen på många områden; val av motpart, val av bil, val av hus, val av klädkod, val av politiskt parti etc. Allt detta och mer därtill blir delar av en självbild som man ogärna bygger om när den är klar. Det är helt enkelt enklast så.
Senast redigerad av Micke S den 27 dec 2015, 04:01, redigerad totalt 1 gånger.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
sachsmaster
Inlägg: 509
Blev medlem: 10 nov 2015, 23:46
Ort: Morningtown

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av sachsmaster »

självbilden ja... ja tror jag förstår vad du menar det ska va som det var förut, det man minns och det är ju därför jag hitta hit och då blir de så lätt å stämma in i svängen "ge mig mitt Sverige tillbaka" slider_anon.gif
  • Bild
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av JanneL »

Micke S skrev: Ja man får verkligen hoppas att slippa vinna backtävlingen nästa år med KS50. Jag inser faran, att det kan bli långtråkigt om det upprepas gång på gång.
Men just tanken att andra måste ha tråkigt för att de kör något annat än det eller det är intressant och inget jag har tänkt på förrän nu. Alla som inte kör med samma fordon som mig har förmodligen inte tråkigt och det är kanske inte ens är helt vanligt att man väljer att utöva något som är roligt med ett redskap som är tråkigt. Men det kan kanske finnas någon enstaka individ som jobbar på att förbättra stresståligheten med den metoden.

Rent generellt är det dock ett vanligt fenomen att i stort sett alla i en viss domän, t.ex. sporthojsåkare, på fullt allvar tror att de som kör glidare inte har normala förståndsgåvor och att det sannoligt saknas något där uppe hos dem. Men det beror inte på att de tror så egentligen, utan på att de är rädda för att bli idiotförklarade i sin egen domän om de skaffar en glidare. Fordonstypen och det den representerar har helt enkelt blivit en fast komponent i den skapade självbilden. Det går egentligen igen på många områden; val av motpart, val av bil, val av hus, val av klädkod, val av politiskt parti etc. Allt detta och mer därtill blir delar av en självbild som man ogärna bygger om när den är klar. Det är helt enkelt enklast så.
detta gäller väl även sport va? :lol:
Senast redigerad av JanneL den 17 dec 2015, 10:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av JanneL »

På tal om moppeporr slider_anon.gif
Puchporr.jpg
Puchporr.jpg (55.1 KiB) Visad 5859 gånger
Användarens profilbild
Carol
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 jan 2015, 15:14
Ort: Skåne

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av Carol »

Micke S skrev:
Rent generellt är det dock ett vanligt fenomen att i stort sett alla i en viss domän, t.ex. sporthojsåkare, på fullt allvar tror att de som kör glidare inte har normala förståndsgåvor och att det sannoligt saknas något där uppe hos dem. Men det beror inte på att de tror så egentligen, utan på att de är rädda för att bli idiotförklarade i sin egen domän om de skaffar en glidare. Fordonstypen och det den representerar har helt enkelt blivit en fast komponent i den skapade självbilden. Det går egentligen igen på många områden; val av motpart, val av bil, val av hus, val av klädkod, val av politiskt parti etc. Allt detta och mer därtill blir delar av en självbild som man ogärna bygger om när den är klar. Det är helt enkelt enklast så.

Väl formulerat!
Det påminner mig om att när jag visade upp min Yamaha i bildtråden-mopedbilder så råkade jag nämna att min Yamaha hade köpts ny av en förståndshandikappad man, varpå en känd profil på detta forum förklarade att man troligen måste vara förståndshandikappad för att köpa en Yamahamoped!

Jodåsåatt...
Monarscoot
Puch Racing
Yamaha FS1
Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av Baronen »

Carol skrev:
Micke S skrev:
Rent generellt är det dock ett vanligt fenomen att i stort sett alla i en viss domän, t.ex. sporthojsåkare, på fullt allvar tror att de som kör glidare inte har normala förståndsgåvor och att det sannoligt saknas något där uppe hos dem. Men det beror inte på att de tror så egentligen, utan på att de är rädda för att bli idiotförklarade i sin egen domän om de skaffar en glidare. Fordonstypen och det den representerar har helt enkelt blivit en fast komponent i den skapade självbilden. Det går egentligen igen på många områden; val av motpart, val av bil, val av hus, val av klädkod, val av politiskt parti etc. Allt detta och mer därtill blir delar av en självbild som man ogärna bygger om när den är klar. Det är helt enkelt enklast så.

Väl formulerat!
Det påminner mig om att när jag visade upp min Yamaha i bildtråden-mopedbilder så råkade jag nämna att min Yamaha hade köpts ny av en förståndshandikappad man, varpå en känd profil på detta forum förklarade att man troligen måste vara förståndshandikappad för att köpa en Yamahamoped!

Jodåsåatt...
Det där är sånt där översittartjaffs som bara Kejsare hålls på med. Baroner är alltid mycket snällare! :mrgreen:
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av JanneL »

Baronen skrev:Baroner är alltid mycket snällare! :mrgreen:
Inte nu :cry:

:lol:

Carol: skojade bara, rått men hjärtligt som det hette i lumpen, men det förstod du säkert hoppas jag :wink:
Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av Baronen »

kejsaren skrev:
Baronen skrev:Baroner är alltid mycket snällare! :mrgreen:
Inte nu :cry:

:lol:

Carol: skojade bara, rått men hjärtligt som det hette i lumpen, men det förstod du säkert hoppas jag :wink:
Fälåt! :(
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av JanneL »

:mrgreen: :mrgreen:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av Raketsport »

Man kan lätt bli hemmablind och köra med samma ton mot alla, men jag tror nya medlemmar har svårare att avgöra om det är skämt eller inte.
Vi som varit här ett tag vet ju vilka som har lite råare skämt. Nå väl, tur att vi alla är olika. Vad tråkigt det skulle vara annars.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Carol
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 jan 2015, 15:14
Ort: Skåne

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av Carol »

:D
Monarscoot
Puch Racing
Yamaha FS1
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Re: Moppep*rrtråden (barnsäker)

Inlägg av Coolvette »

Carol skrev::D
Gott mod, här är bra stämning och ganska högt i tak och få allvarliga kommentarer.

Minns inte, var i Skåneland finns du?
Hittade du några moppegäng att köra med?
Skriv svar