Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?
Åter kommit 5 cm tung blötsnö i natt så jag får köra igång snöslungan igen. Är 0,3 grader varmt så när det fryser på igen blir det halt...
Idag bara -15 när jag åkte på jobbet riktigt behagligt! Eller hur Hasse? 

pnilz skrev: -15 . riktigt behagligt. Eller hur Hasse?
Förbannat provocerande fråga.....

fy för den lede djävulen...det har kräkts ner vit djävul här hela kvällen....är ordentligt less på skiten...hygglig temperatur i allafall..-8 grader...
- Bilagor
-
- kräkgubbe.jpg (11.38 KiB) Visad 2408 gånger
-
helt makalöst vad man mår dåligt i den här tråden
kanske dags för några....

kanske dags för några....

Nu är det väder....här iaf....pustar efter ca. 4 timmars snö röjning, nu räker det... 
Ska man tänka positivt så vilken jäkla skön motion alltså , stäker alla tänkbar muskler, rygg & leder.
Inte behövde jag springa bort min kraft still Going Storenger, iaf jag behöver ta i på riktigt....

Ska man tänka positivt så vilken jäkla skön motion alltså , stäker alla tänkbar muskler, rygg & leder.
Inte behövde jag springa bort min kraft still Going Storenger, iaf jag behöver ta i på riktigt....

0,9 grader varmt och grått här, i går tät dimma hela dagen. Men ingen snö åtminstone, de 30 cm som kommit har sjunkit ihop till 20 när det töat. Men så länge det håller sig på + sidan och inte snöar är jag glad 

Snart är det vår! 

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
En och en halv månad så är det värsta över för denna gång...Baronen skrev:Snart är det vår!
-
Jag har allt tänkt på det men är lite kluven över detta faktum. Härligt att vintern snart är över men det är snart en ny på gångsachsmaster skrev:och ju äldre man är desto fortare går det, kan ju alltid vara nån tröst

Slut på plusgraderna igen, 5,8 grader kallt och isgata på min infart när smältvattnet från omgivande snö runnit vidare på den något sluttande vägen. Tur Kungälvs kommun tillhandahåller gratis grus, man får hämta 100 kg flis men ingen kollar vikten direkt 

-
Det var väl menat somHSE skrev:Jag har allt tänkt på det men är lite kluven över detta faktum. Härligt att vintern snart är över men det är snart en ny på gångsachsmaster skrev:och ju äldre man är desto fortare går det, kan ju alltid vara nån tröst![]()
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi
Jodå, nästa vinter lär komma och man hoppas får vara med men senvinter, tidig vår, vår och inte minst sommaren ser jag fram emot. Höstar är heller inte fel, en mycket bra årstid det också

12 grader kallt här på morgonen, räcker med kyla nu tycker jag 

-22 här i morse och -20,5 nu. Jag är imponerad av att katten går ut och sitter på altananen och kikar som vanligt 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018