Rösta om forumets layout

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp

Rösta om layout på forumet

Jag vill ha gamla layouten tillbaka
39
37%
Jag vill behålla denna layout precis som den är
33
31%
Jag vill bara att profilinfo flyttas till vänster i denna layout
33
31%
Jag vill gärna ha en annan layout och skriver ett inlägg med mitt förslag.
1
1%
 
Antal röster: 106

Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Hynboholm »

zappafan skrev:För små donationer? :mrgreen:
För sällan... :mrgreen:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Raketsport »

Jag ska till veckan kontakta en bra webbutvecklingsfirma jag använt tidigare, jag hoppas de kan åta sig att leta reda på buggen åt oss för det går över mitt förstånd och kunnande.

Ska samla all information som behövs i helgen.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av JanneL »

Hynboholm skrev:
zappafan skrev:För små donationer? :mrgreen:
För sällan... :mrgreen:
ja man vill ju inte lägga ner så mycket pengar på hobbyn :lol:
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Hynboholm »

JanneL skrev:
Hynboholm skrev:
zappafan skrev:För små donationer? :mrgreen:
För sällan... :mrgreen:
ja man vill ju inte lägga ner så mycket pengar på hobbyn :lol:
:mrgreen:
Nima
Inlägg: 45
Blev medlem: 18 okt 2015, 14:01

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Nima »

Raketsport skrev:Jag ska till veckan kontakta en bra webbutvecklingsfirma jag använt tidigare, jag hoppas de kan åta sig att leta reda på buggen åt oss för det går över mitt förstånd och kunnande.

Ska samla all information som behövs i helgen.
Vad är det exakt egentligen som du behöver hjälp med? Och vad är det exakt som man sponsrar genom att skänka pengar till dig/er? Elkostnader för en server? Jag har drivit ett eget forum förut och det enda som kostade i det fallet var just elkostnaden för servern (vilket var en snuspeng i sammanhanget). Du har ju hela mallen färdig, det är högst troligt att det är dina/era egna "fulkodningar" som är boven i dramat.
Nima
Inlägg: 45
Blev medlem: 18 okt 2015, 14:01

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Nima »

Jag, och varenda medlem på detta forum hade kunnat göra detta forum genom att att använda: http://gratisforum.se, så det är ingen raketforskning. Samma bas som hela det här forumet står på. En .com-domäm kostar 99:- per år och hela elkostnaden för servern kostar inte många kronor. Så vart går pengarna?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Raketsport »

Det har jag skrivit på ämnet donationer vad pengarna går till.
Jag är mycket tveksam till att varenda medlem kunnat driva forumet. Basen är phpbb3 men den ligger på mitt linnuxhotell inte på en server för gratisforum.
Sen får du inte ta en gratisforum och skaffa egen domän till det hur som helst utan att utan att forumet ska heta ex. Forum24 i adressen. Gratisforum innehåller en massa reklam därför är de gratis, vi har haft det tills för 3-4 år sedan.
//Jossan
Josefine Andersson
Nima
Inlägg: 45
Blev medlem: 18 okt 2015, 14:01

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Nima »

Raketsport skrev:Sen får du inte ta en gratisforum och skaffa egen domän till det hur som helst utan att utan att forumet ska heta ex. Forum24 i adressen. Gratisforum innehåller en massa reklam därför är de gratis, vi har haft det tills för 3-4 år sedan.
Fel och fel! Det var inga som helst problem för mig att köra ett forum via gratisforum.se och skapa ett domännamn via Loopia.se. Fick tom ett skriftligt ok från den förstnämnda. Reklam slapp vi också genom att betala en liten slant. Med betoning på liten. Jag kan kolla upp den exakta kostnaden om du vill. Som sagt, samma grund som detta forum står på.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Raketsport »

Tack men jag är inte intresserad av att flytta tillbaka till ett gratisforum, vi fick då betala ca 4000/år för att ha reklamfria inloggningar. Forum24as server strular en hel del också och ligger ibland nere flera dygn.
Som jag tidigare sagt, inget tvång att donera eller att vara på forumet om man inte trivs.
De sista åren då vi mottagit donationer så står vi ändå för hälften av drift och ev. underhållskostnad. Vi är tacksamför det vi får och det har varit på medlemmarnas eget initiativ. Om donationerna skulle överstiga den faktiska kostnden skulle jag genast meddela det och avböja till donationer.

De som tror att jag tjänar pengar på det här tror mycket fel.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Hynboholm »

Mig spelar det ingen roll om Jossan köper ved, kakor eller smink för pengarna!
Jag sponsrar gärna en slant.
Forumet funkar skitbra och det är (nästan jämt) kul läsning och trevliga medlemmar.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Raketaren »

Jossan vet nog vad hon gör med forumet, och nog lär det kosta en slant att driva det oxå, och många av medlemmarna vill ju gärna hjälpa till med nån donation för att det ska fungera bra här på det absolut "i mitt tycke" trevligaste forum för veteranmopeder vi har i sverige det är ju helt unikt med all trevlig information som lagts ut på olika mopedmodeller..vi kan nog inte nog tacka Jossan för det jättejobb hon gör med det här...dessutom får ju vi mopednördar vänner över hela landet som bonus.. :wink:
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av JanneL »

Nima skrev:
Raketsport skrev:Sen får du inte ta en gratisforum och skaffa egen domän till det hur som helst utan att utan att forumet ska heta ex. Forum24 i adressen. Gratisforum innehåller en massa reklam därför är de gratis, vi har haft det tills för 3-4 år sedan.
Fel och fel! Det var inga som helst problem för mig att köra ett forum via gratisforum.se och skapa ett domännamn via Loopia.se. Fick tom ett skriftligt ok från den förstnämnda. Reklam slapp vi också genom att betala en liten slant. Med betoning på liten. Jag kan kolla upp den exakta kostnaden om du vill. Som sagt, samma grund som detta forum står på.
Vad vill du egentligen? :?
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Coolvette »

Hynboholm skrev:Mig spelar det ingen roll om Jossan köper ved, kakor eller smink för pengarna!
Jag sponsrar gärna en slant.
Forumet funkar skitbra och det är (nästan jämt) kul läsning och trevliga medlemmar.

+1 på det!
Jag gillar detta forum och det är mig ett nöje att lägga en liten slant som bidrag när jag känner för det.

Stort tack, Jossan!
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av Micke S »

Nima skrev:Jag, och varenda medlem på detta forum hade kunnat göra detta forum genom att att använda: http://gratisforum.se, så det är ingen raketforskning. Samma bas som hela det här forumet står på. En .com-domäm kostar 99:- per år och hela elkostnaden för servern kostar inte många kronor. Så vart går pengarna?

Donald Trump kunde inte ha sagt det tydligare :mrgreen:

För egen del bryr jag mig inte ett dugg om vad pengarna används till utan ser det bara som en uppmuntran och ett tack för en bra sajt.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
drutten
Forumsponsor
Inlägg: 219
Blev medlem: 04 nov 2011, 00:00
Ort: Täby

Re: Rösta om forumets layout

Inlägg av drutten »

Coolvette skrev:
Hynboholm skrev:Mig spelar det ingen roll om Jossan köper ved, kakor eller smink för pengarna!
Jag sponsrar gärna en slant.
Forumet funkar skitbra och det är (nästan jämt) kul läsning och trevliga medlemmar.

+1 på det!
Jag gillar detta forum och det är mig ett nöje att lägga en liten slant som bidrag när jag känner för det.

Stort tack, Jossan!
Samma här!!!
Skriv svar