Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Ja billigt är kul för då känns det lätt att lägga ner det som behövs i form av arbete och att köpa delar.

För ett par dagar sedan höll jag på att få ett vad jag kunde se spritt nytt Honda elverk med 3-fas och 1-fas uttag helt gratis. :shock: Det låg längst upp i metallskrotcontainern som jag slängde lite egna grejor i. Eftersom det såg ut att vara nytt och oanvänt och i rejäl storlek fanns bara en tanke i huvudet. Det skulle med hem. :) Men när jag började lyfta upp den kom en gubbe som jobbar där och sa att - när något ligger i containern så är det Kommunens egendom och får inte tas upp. Kan du inte titta åt sidan frågade jag vänligt. Nej det går inte, vi får sparken om vi tar något och det är flera här som såg när elverket kastades så det går inte. Fan vad det sved i snåltarmen när jag åkte hem... Inte förrän jag kom på att vi har inte haft något strömavbrott på 34 år som har krävt elverk började det sakta gå att bearbeta traumat :P Men fan vad fint det var, förmodligen aldrig startat och perfekt i lacken, högblank röd :(
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Ja, sådant svider! Jag hade samma upplevelse med en kompressor för två år sedan :wink: Jag fick ju en roterande stålborste samt trefas förlängningskablar för några veckor sedan när jag hade tur och kunde överta det direkt från manen som ville bli av med detta. Har det inte hunnit hamna i kommunens bingar kan de inget säga... Försten har det ändrat sig mycket mot för 20 år sedan, lyktstolpen jag har utanför huset kommer från återvinningscentralen, för 20 år sedan kunde man betala personalen en hundring och åka därifrån med en lyktstolpe och rent samvete. Fast med tanke på Göteborgs gatukontor och affärerna som polisen där rullar upp men begagnad gatsten så förekommer nog sådan än här och var, bara summorna som blivit större :shock:
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av tompas11 »

Och så snackas det om återvinning, att ta tillvara i stället för att slänga och spara på jordens resurser. Uppenbarligen motarbetar kommunen detta. Således är snacket om att återvinna inget annat än snack. :evil:
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Hynboholm »

tompas11 skrev:Och så snackas det om återvinning, att ta tillvara i stället för att slänga och spara på jordens resurser. Uppenbarligen motarbetar kommunen detta. Således är snacket om att återvinna inget annat än snack. :evil:
Han tog den garanterat själv efter att Micke åkt.
Även om han inte visste vad han skulle ha den till...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketsport »

Raketaren skrev:hmmm ja senaste köpet..tja inte mycket för världen men dock en "Pnilznermoppe".. :mrgreen: drog ju hem en ruskigt sunkig 1273 a idag inte så dyr förstås men det krävs mycke kärlek på den för att den ska kunna bli moppe igen, men den kan duga som reservdelar oxå vi får se.. :lol: 8)
Bra köp Rogga! :D
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Hasse »

Raketaren skrev:men dock en "Pnilznermoppe".. :

Det är väl flak på en sån eller....


Bild
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketaren »

Hasse skrev:
Raketaren skrev:men dock en "Pnilznermoppe".. :

Det är väl flak på en sån eller....


Bild

staff_36-1 :mutt: tänkte ju inte på det förstås Hasse åsså är den rättvänd också... :roll: :mrgreen:
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Köpte lite på en baklucke loppis, N.O.S. delar. Cresent innerslang
Bakluckeloppis 004 (640x480).jpg
Bakluckeloppis 004 (640x480).jpg (295.54 KiB) Visad 3242 gånger
Fram och bakskärm för 250 sek men jag har inte en aning om vad de är till :?
Bakluckeloppis 005 (640x480).jpg
Bakluckeloppis 005 (640x480).jpg (314.99 KiB) Visad 3242 gånger
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av T M »

HSE skrev:Köpte lite på en baklucke loppis, N.O.S. delar. Cresent innerslang
Bakluckeloppis 004 (640x480).jpg
Fram och bakskärm för 250 sek men jag har inte en aning om vad de är till :?
Bakluckeloppis 005 (640x480).jpg
:twisted:
Är de för 17" tums hjul kan de vara till fram king 19" kan vara mustang super tt eller cross
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Får kolla lite mer på detta men skärmar har jag alltid för lite av så de kommer nog till någon nytta. Har inte lindat fram andra skärmen än...
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Passar till 17 hjul, paketet var märkt 20,43. Antar det är något slags artikelnummer...
kshudik
Inlägg: 89
Blev medlem: 19 jan 2013, 00:00
Ort: Hudiksvall

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av kshudik »

Om du vill avyttra dem är jag mycket intresserad !! Du har PM
HSE
Inlägg: 5535
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Jag får fundera på det, har en Fram så jag vill ta en titt på den. Fullt upp med trädgården just nu...
kshudik
Inlägg: 89
Blev medlem: 19 jan 2013, 00:00
Ort: Hudiksvall

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av kshudik »

Okej hör av dig när du får tid å lust. Mvh Kjell
sidecarrob
Inlägg: 447
Blev medlem: 26 dec 2010, 00:00
Ort: Veddige

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av sidecarrob »

Efter en bytesaffär med krack här på forumet så äger man nu en orange mistick_yes.gif
Bild

Bild

Hur ser din ut tture?
Skriv svar