Hej!
Ny här, men har läs en del underåren, hursomhelst så har jag införskaffat en Crescent 2000 totalrenoverad och på sitter en 2 vxl motor med trampor och en 5,5HK bingförgasare och tillhörande cylinder.
Problemet är att när jag kört några hundra meter så börjar den böla och dö och det rinner soppa på marken?, tog isär och rengjorde förgasaren men problemet kvarstår. då jag inte skruvat med moppar på 35 år men haråterfunnit detlilla nöjet så vill jag få ordning på den, har en stockholmare med aphäng och fin patina med en lifanmotor på och den funkar ju kanon, men vill inte förstöra denna fina moppe med en sån motor. Nån vänlig själ som vegt vad som ska göras utan att idiotförklara mig
Kolla att flottören sitter med spets uppåt och nålen är rak.
ruska på F plaskar det är den otät och tar in soppa.
Sätt F i locket lätt tryck tumme och blås om det går luft igenom är sätet otätt, lite ventilslip pasta och snurra F tills tätt
Sitter det en 5,5 med tillhörande förgasare kan flottör från 8 - 12 mm förgasare kommit dit, nån sachs geek kan upplysa om skillnaderna
har demonterat förgasaren och kollat att den är hel, men den verkar som sagt inte gå ända upp och stänga, får testa lite av era tips, annars blir den en ny förgasare! har tagit loss den jäveln 3 ggr idag, tack för hjälpen.
storaboken skrev:har demonterat förgasaren och kollat att den är hel, men den verkar som sagt inte gå ända upp och stänga, får testa lite av era tips, annars blir den en ny förgasare! har tagit loss den jäveln 3 ggr idag, tack för hjälpen.
Har ett sånt lock och när jag sätter ihop allt och sätter på en soppaslang , vänder uppåner och blåser så är det stopp ingen luft går igenom.
Monterad på moppen verkar inte nålen nå upp ordentligt, eller så flyter inte flottören ända upp? Men allt är helt och tätt, finns det olika flottörer. Min är svart med rostfri nål och förgasaren är en bing 10769 eller liknande och tydligen äkta vara, så felet är att den inte åker ända upp?