övrigt
Re: övrigt
Insugnings pluggen på puchen tar man bort med hammare och skruvmejsel med rak och lång klinga genom avgaskanalen.
Re: övrigt
Men har man otur så slår man bort halva insugsflänsen..
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: övrigt
På fläktkyld puch är pluggen svetsad och går inte att slå ur, man måste borra bort svetsoch sedan svetsa igen hålen igenmarklundt skrev:Insugnings pluggen på puchen tar man bort med hammare och skruvmejsel med rak och lång klinga genom avgaskanalen.
Re: övrigt
På den gamla goda tiden när man slog ut pluggen var risken att cylindern sprack 50-50 I alla fall min erfarenhet, jag försökte på två cylindrar 1961, en gick bra, en sprack...
Re: övrigt
Det där gjorde jag på en puch m50 racing årsmodell 1974. tog bara nån sekund göra
Re: övrigt
Det visade sig att insugnings pluggen var bara dit tryckt som en kork och jag behövde bara knacka med hammaren för att pluggen skulle ploppa ut
Re: övrigt
Är dumt tänka på miljön när man kör moped.jag höjde nålen och fick 84,3 huvudmunstycke på dt50r .original är det 76,3 .
Re: övrigt
Jag höjde nålen för att slippa få motorskador av utspädd bensin + att det ger ju 10-15% vrid och effekthöjning i motoreffekt.transmissions förlusterna brukar försvinna med slacket på kedjan och då blir motorn även lite snålare på bensin och olja
Re: övrigt
Dt50r brukar ju normalt dra 018liter/mil
Re: övrigt
I dag körde jag ett par mil med dt50r .avgaspluggen på den är bara en plåtbit på 4 ben har jag fått se. Stjätte växeln är en överväxel på dt50r.jag har t63 däck på dt50r
Re: övrigt
Batteri 12volt och 4ampere,om man toppfyller tanken kan den rymma mer än 6liter bensin,ram hårdlackerat blötjärn,tillbehör hasplåt,styrskydd,handskydd. Framljus justerbart halvljus,skivbromsar på båda hjulen,fotocell som styr väg och hastighets mätare via ena bromskivan,en skär kabel som styr varvstoppet i imacken under sadeln,överliggande luftfilter under sadeln + all elektronik under sadeln,överliggande avgassystem,hyderal skivbromsar, 1,3 liters separat oljetank,kedjestyrare.
Re: övrigt
Snart är det vinter igen...
http://www.raketsport.com/forum/viewtop ... 7&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.raketsport.com/forum/viewtop ... 7&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Re: övrigt
Jag håller koll på utvecklingen av denna trådHynboholm skrev:Snart är det vinter igen...
http://www.raketsport.com/forum/viewtop ... 7&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Re: övrigt
Så länge han håller sig hit spelar det väl ingen roll? Värre om han börjar dynga ner i andra trådar. Som Yamahaåkare har han det väl inte så lätt ;)
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Re: övrigt
Instämmer Baronen, jag läser dagligen forumet som sig bör för att följa det som händer.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson