Ram med lite grejor till E-type [inhandlad nu]

Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Ram med lite grejor till E-type [inhandlad nu]

Inlägg av Lolalola »

Jag skulle behöva en ram, helst den äldre modellen, med sving och biten med motorfästena kvar. Resten är inte så noga.
Om du har en till salu och inte håller till alltför långt från Göteborg så skicka ett PM. :)

(MX går naturligtvis också bra)
Senast redigerad av Lolalola den 19 sep 2016, 22:05, redigerad totalt 2 gånger.
musköchrister

Re: Ram med lite grejor till E-type eller SM

Inlägg av musköchrister »

om du inte får nåt napp kan du höra av dig,frakt går säkert att lösa om man inte har för bråttom
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

Hittills har det varit dåligt med napp, inga alls faktiskt, men jo vi får väl se om det går att lösa om det inte dyker upp nåt. Det är ju lite väl hårt att flänga upp till Stockholm bara så där. :)
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Enligt en väldans kunnig på området är det en MX-ram på bild 3, den med Zündapp-motorn i: http://www.blocket.se/halland/Mopeddela ... a=23_7&w=3" onclick="window.open(this.href);return false; men av din beskrivning på behövda delar kanske det är den du redan har :wink:
Blå/vit Monark 1209
arneby

Inlägg av arneby »

måste det vara etyp eller går dbs- sport bra. ser ju snarlik ut. har en ram med swing stötdämpare och dyna i sunne 500kr eller byte zundappgrejjer
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

TolvNollNio skrev:Enligt en väldans kunnig på området är det en MX-ram på bild 3, den med Zündapp-motorn i: http://www.blocket.se/halland/Mopeddela ... a=23_7&w=3" onclick="window.open(this.href);return false; men av din beskrivning på behövda delar kanske det är den du redan har :wink:
Men ser man på, där är den ju. Jag får höra av mig till killen nu direkt och fråga lite. Hjulen och motorn vill jag inte ha, men resten (utom tanken) är ju finfina grejor.
arneby skrev:måste det vara etyp eller går dbs- sport bra. ser ju snarlik ut. har en ram med swing stötdämpare och dyna i sunne 500kr eller byte zundappgrejjer
Bra pris absolut, men näää det går inte. Inte den här gången. DBS:en är mera som Zundapp CS i ramen och jag är ute efter den speciella "rör-looken" med mycket synlig ram.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

TolvNollNio skrev:Enligt en väldans kunnig på området är det en MX-ram på bild 3, den med Zündapp-motorn i: http://www.blocket.se/halland/Mopeddela ... a=23_7&w=3" onclick="window.open(this.href);return false; men av din beskrivning på behövda delar kanske det är den du redan har :wink:
Det blev affär! Nu har jag en MX med fästen för Zündappmotor, en fin Suzukigaffel och jävligt schyssta hjul. Tack för tipset! :)
TolvNollNio

Re: Ram med lite grejor till E-type [handlat och färdigt nu]

Inlägg av TolvNollNio »

Som gentjänst kan du skicka en burk av den där överskottsenergin du har :wink:
Ps. Det räcker med en liten burk, vill inte chocka kroppen :lol:
Blå/vit Monark 1209
Skriv svar