Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
- GlobalNomad
- GlobalNomad
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
En katt bland hermelinerna
-71 Zundapp KS50
-32 Ford Roadster (350/350)
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Grattis, vilket trevligt fynd att hitta en så gott som orörd sm50! Inte alls dum affär med tanke på både pris och skick
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- GlobalNomad
TackRaketsport skrev:Grattis, vilket trevligt fynd att hitta en så gott som orörd sm50! Inte alls dum affär med tanke på både pris och skick

-71 Zundapp KS50
jag tror musköchrister har en trave högerkåpor.
den vänstra däremot får du nog räkna med lika mycket som för resten av moppen.
så du kan nog lägga några timmar på att leta på logen.
erlan
erlan
- GlobalNomad
Tack för tipset. Jo jag har förstått att dom är "lite" svåra att få tag på, men jag har inte bråttom. Tyvärr försvann dom från logen för många år sen enligt förre ägaren.erlan skrev:jag tror musköchrister har en trave högerkåpor.
erlan
-71 Zundapp KS50
Det har varit en bra helg den här helgen. Först en Montana med schyssta hjul och sen en MX... med rätt så ok hjul den med.

Men herregud...GlobalNomad skrev:Årets barnfind. -72 Crescent MCB 1272 SM50. Nästan komplett1500:- och den vart min

Eftersom intresset för fordon succesivt har flyttats mot äldre fordon som gamla moppar blev det även en hoj i den kategorin. Det är lite av en kulthoj, en Yamaha FZ750 -85 innan de fick bylsiga kåpor och groteskt stora bensintankar som t.ex. FZ1000. Den går fint med en 20-ventilers motor på 100 hp. De är inte supersnabba med moderna mått sett men accelerar som sjutton och gör 145 mph (233 km/h) som kan räcka bra.
Jag blev förvånad över hur fint den går i både motor och chassi så det blir lätt och inte kostsamt att få den i fint och bra skick. Nu finns en hel del blesyrer som måste snyggas till och en översyn av ventilspel och lite annat. Jag gav 6000 kr för den nybesiktigad UA och med ny drevsats och en Clymermanual. Så det känns verkligen som julafton när man var liten (uppskattar jul nu med). Sedan är det alltid trevligt med fordon som inte är "tillsnyggade" med mattsvart färg på motordelar m.m.och har repade instrument och annat kladd.
Jag blev förvånad över hur fint den går i både motor och chassi så det blir lätt och inte kostsamt att få den i fint och bra skick. Nu finns en hel del blesyrer som måste snyggas till och en översyn av ventilspel och lite annat. Jag gav 6000 kr för den nybesiktigad UA och med ny drevsats och en Clymermanual. Så det känns verkligen som julafton när man var liten (uppskattar jul nu med). Sedan är det alltid trevligt med fordon som inte är "tillsnyggade" med mattsvart färg på motordelar m.m.och har repade instrument och annat kladd.
Senast redigerad av Micke S den 19 sep 2016, 04:48, redigerad totalt 1 gång.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- zappafan
- Forumsponsor
Jag skulle hellre köpa 10 st. sånna dära ,än en Zundapp för 45.000:-.... 

Håller definitivt med om det. Att köra en sådan här är som att segelflyga i hög fart, en fantastisk känsla där det går mjukt och stadigt på samma gång.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
zappafan skrev:Jag skulle hellre köpa 10 st. sånna dära
Har du A-kort?
Köpte en fet jävla raggarbil idag. Brudarna kommer att stå i kö så fort ja stannar med den..
Lite som att fiska i en laxodling...
Fiat Ritmo?Säcken skrev:Köpte en fet jävla raggarbil idag. Brudarna kommer att stå i kö så fort ja stannar med den..

Skicka bild så lägger jag ut

Skithäftig bil ! Ja den kommer du lätt att bli av oskulden iSäcken skrev:Köpte en fet jävla raggarbil idag. Brudarna kommer att stå i kö så fort ja stannar med den..