Sachsmaster, läs här

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av Hynboholm »

Raketsport skrev:Visst kan det bli dispyter men det viktigaste är att man sen vill reda ut det och gå vidare.
Precis. Jag har full förståelse för ert beslut.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av Micke S »

Det är helt OK som ni har gjort även om jag alltid uppskattar personens engagemang och oftast kunniga och sakliga inlägg. Får man ingen respons alls när det går snett är det bara att stänga av. Jag är själv moderator på ett teknikforum och inte alls lika tålmodig. När någon som blir aggressiv och går över gränsen t.ex. efter att ha stärkt sig med en tuting på fredagkvällen raderar jag det utan att ens fråga.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 962
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av SS440-80 »

thumb_up thumb_up thumb_up för att du är rak och konsekvent. Skitbra!
Hade Sveriges alla företag haft arbetsledare som körde med så klara och tydliga riktlinjer så skulle Sverige AB gå riktigt bra.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av billykid »

pnilz skrev:
billykid skrev:Suck.... :cry:

Är vi på vuxen dagis nu.....dom mobbade mig när jag var liten. Enkel av hjälpt man tar inte åt sig och håller med.. :shock:
Går inte att mobba nån som inte tar åt sig....allt rinner genast ut i sanden så att säja.... :wink:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar! Var det fel att stänga av en medlem som fick möjlighet att förklara sitt beteende, men totalt ignorerade Admin trots påtryckningar och varningar?
Det finns nog alltid 2 sidor om en tvist, vad är då rätt och fel. Så okje om man inte bry sig om det = ingen disskutera saken som är fel. Då finns det ju inte problemet eller hur.....Som jag gjort många grr jag håller med fast jag kanske har rätt.....vem är smartast då...joo jag han kan/vill inte bättre tänker jag då... :roll:
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av pnilz »

billykid skrev:
pnilz skrev:
billykid skrev:Suck.... :cry:

Är vi på vuxen dagis nu.....dom mobbade mig när jag var liten. Enkel av hjälpt man tar inte åt sig och håller med.. :shock:
Går inte att mobba nån som inte tar åt sig....allt rinner genast ut i sanden så att säja.... :wink:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar! Var det fel att stänga av en medlem som fick möjlighet att förklara sitt beteende, men totalt ignorerade Admin trots påtryckningar och varningar?
Det finns nog alltid 2 sidor om en tvist, vad är då rätt och fel. Så okje om man inte bry sig om det = ingen disskutera saken som är fel. Då finns det ju inte problemet eller hur.....Som jag gjort många grr jag håller med fast jag kanske har rätt.....vem är smartast då...joo jag han kan/vill inte bättre tänker jag då... :roll:

Sant att alla tvister har två sidor desto viktigare att reda ut det kan jag tycka!
Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av Baronen »

Jag tycker att 56:an/ Sachsmaster har lite väl kort stubin och idiotförklarar gärna hellre än att diskutera på en vuxen nivå. Jag har missat den här diskussionen helt då jag råkat upptäcka Facebook.. (ja, ingen är ju perfekt. Allra minst jag ;) )
Jag har haft nytta av mycket som den omtalade har skrivit om och jag har inte tagit åt mig av något nedlåtande som han lätt kläcker ur sig men det blir lätt en dålig stämning av den mannen. Då jag är ung och dum och kan skylla på det så kastar jag ur mig något dumt som pardon till hans komentar: 56:an, du har visst inte fått ligga på länge..
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av JanneL »

var går gränsen för länge :roll:
Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av Baronen »

JanneL skrev:var går gränsen för länge :roll:
1-2 dagar.. :mrgreen:
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
ilo55cc
Inlägg: 774
Blev medlem: 07 feb 2010, 00:00
Ort: Silverstaden

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av ilo55cc »

http://www.classicmotor.se/artiklar/exp ... -ilo-piano#" onclick="window.open(this.href);return false;
Undrar om det är vår gamle vän som hittat in här?
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Sachsmaster, läs här

Inlägg av erlan »

han hade i alla fall hittat en bra länk:

http://www.rembutiken.se/kuggremmar/sco ... 44-kuggar/" onclick="window.open(this.href);return false;

erlan
Skriv svar