De ligger allt där i pris. Har du någon i bra skick att sälja som är billigare?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Micke S skrev:De ligger allt där i pris. Har du någon i bra skick att sälja som är billigare?
Nope, dom jag har har jag planer för. Den WC med Rickman kittet som sitter på min racing röda gav jag 12,000:- för. Det va ca 1 år sen. Dom har verkligen sprungit iväg i pris.
Tänka sig att jag efter tvekan inte köpte en fin vattenkyld 125 cc Dappe för 2000 ,den gick som en dröm när jag provkörde den Fast det var förstås 25 år sedan Men hade blivit bra ränta på pengarna. Men jag börjar fundera på om jag skall ge förtur med renoveringen till den 125 an jag har.
Ja det drar iväg. Bygger man t.ex. en 5vx så startar det 5000+ för en klump i renoveringsbehov. Sedan lager, vevaxel, koppling, samt diverse i motorn för några tusen. Tillkommer sedan tändning, förgasare och cylinderkit och då är man uppe i 15 tusen. Så 20 för en 17 hp KS125-motor är fullt rimligt med tanke på att det är bristvara och de är användbara i vanliga KS50. Fast man kan ju samtidigt tycka att det är onödigt mycket om man har en vanlig lön eller pension för man får ju en trevlig resa eller flera kompletta moppar eller hojar för ett sådant belopp. Eller en riktigt bra svarv
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE skrev:Tänka sig att jag efter tvekan inte köpte en fin vattenkyld 125 cc Dappe för 2000 ,den gick som en dröm när jag provkörde den Fast det var förstås 25 år sedan Men hade blivit bra ränta på pengarna. Men jag börjar fundera på om jag skall ge förtur med renoveringen till den 125 an jag har.
Nej gör inte det, jag kan ta hand om den Av en händelse råkar jag ha precis det du behöver i en bytesaffär om 125an är i vettigt skick
Bilagor
Ja djäklars, undrar om det är någon axel som kommer att linjera i det där blocket Inte så kul med så omaka överströmmare heller...
Hynboholm skrev:Ytterligare en högerdrevad Sachsmotor såld på Tradera idag.
Undrar om köparen såg att blockhalvorna kom från två olika motorer...
Hade det inte varit för att det är en 50s så hade jag trott att det var en norsk motor de sista Bkf-motorerna till Tempo Panter såg ut så där "från fabrik"
En fråga här:
-Spela det verkligen någon roll om man har "matchande" blockhalvor? Är dom bearbetade ihopsatta?
Jag tycker hittils att det funkat bra att blanda mina 2-3-4-vxl Sachsblock utan att jag märkt att någon axel har kärvat...
Petrolhead skrev:En fråga här:
-Spela det verkligen någon roll om man har "matchande" blockhalvor? Är dom bearbetade ihopsatta?
Jag tycker hittils att det funkat bra att blanda mina 2-3-4-vxl Sachsblock utan att jag märkt att någon axel har kärvat...
//JOhan
Beror nog på om man har tur eller otur, kan ju vara olika årtal mm på dem om de är blandade. Jag tror inte att de var bearbetade parvis utan bara valda vid hopsättningen så de låg inom toleranserna man hade.