Har börjat att dela Sachs 50/3 motorn för att se hur skicket är och jag tycker den ser riktigt fin ut…
Det enda som jag reagerade på var att oljan var grönaktig och tyckte den doftade bensin….någon som sitter på ett svar?
Nu är frågan…
Ska man låta ytskiktet på motorn vara den här lite "slitna looken" eller ska man blästra/lackera denna? Jag kan tycka att det kan vara coolt om man har en moped som är i väldigt fint skick men ytfinishen på motorn ska avslöja åldern på mopeden..
Härligt projekt.
Blir skoj att följa tråden då inte så många renoverar flakmopeder.
Har ångrat många gånger att jag sålde flakan jag hade som 15 åring.
Fick 500:- för den har jag för mig .
Amazon_jerka skrev:Härligt projekt.
Blir skoj att följa tråden då inte så många renoverar flakmopeder.
Har ångrat många gånger att jag sålde flakan jag hade som 15 åring.
Fick 500:- för den har jag för mig .
Kul att höra! Det är många saker här i livet som man har ångrat!
Idag har jag kommit in i hjärtat på min motor och för ett otränat öga så tycker jag den ser väldigt bra ut! Tog beslut idag att uppgradera den en smula och följande är beställt!
Dagens uppdrag var att måtta in och göra håltagningen till den nya skärmen. Dock insåg jag att där var en spricka i bakkanten av skärmen på ca 10mm och det gillade jag inte…har kontaktat leverantören!
Det bakre staget har två fästpunkter idagsläget och jag känner att det inte blir snyggt då skärmen är böjd men staget är helt rakt . Funderar på att göra ett nytt centrerat hål och fixera den med en skruv, då jag tror det blir bättre(?) och snyggare!
Bestämde mig för att sätta ditt ett nytt stag med endast en fästpunkt som ska fixera bakskärmen. Kapade och slipade bort resterna och nu ska där svetsas på en ny!
När vinkelslipen ändå var framme, så putsade jag lite på svetsfogarna!