övrigt

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: övrigt

Inlägg av Micke S »

thumb_up
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Dom på yamaha center har fått i gång dt50r,men.den står och flödar bensin för det saknas en nålventil
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Se upp för potthål och potthjulspår i vår,glömde tjällossning och blödande asfalt.jag klarar mej,dt50r har ju grova 21 och 18 tums hjul.men.hur är det med era mopeder,34 mopeder,det kan ju bli strike som i bowling
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: övrigt

Inlägg av blyfot »

marklundt skrev:Se upp för potthål och potthjulspår i vår
Shit, bäst att vi pott-tränar då så vi inte gör på oss framåt vårkanten 8)
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

blyfot skrev:
marklundt skrev:Se upp för potthål och potthjulspår i vår
Shit, bäst att vi pott-tränar då så vi inte gör på oss framåt vårkanten 8)
Annars brukar vägnätet likna ett mån eller mars landskap frammåt våren ?
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: övrigt

Inlägg av blyfot »

marklundt skrev: Annars brukar vägnätet likna ett mån eller mars landskap frammåt våren ?
Ja, du har helt rätt. Även här ner i söder brukar det bli lite tjälskador och potthål som man får försöka kryssa mellan på bästa sätt. Den värsta är nog ändå all sand och småsten som de spridit ut mot halkan på vintern.
I mina trakter verkar de ha en förkärlek till stenkross för det är små sylvassa rackare som till och med kan ge punktering, de går rätt in i däcken.
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

blyfot skrev:
marklundt skrev: Annars brukar vägnätet likna ett mån eller mars landskap frammåt våren ?
Ja, du har helt rätt. Även här ner i söder brukar det bli lite tjälskador och potthål som man får försöka kryssa mellan på bästa sätt. Den värsta är nog ändå all sand och småsten som de spridit ut mot halkan på vintern.
I mina trakter verkar de ha en förkärlek till stenkross för det är små sylvassa rackare som till och med kan ge punktering, de går rätt in i däcken.
Jag kör rakt över hålen i vägen och har kört över sprängsten utan att få punktering,vissa glasbitar klarar dom grova däcken på dt50r tydligen även i trafiken.men.inte spiken
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

marklundt skrev:
blyfot skrev:
marklundt skrev: Annars brukar vägnätet likna ett mån eller mars landskap frammåt våren ?
Ja, du har helt rätt. Även här ner i söder brukar det bli lite tjälskador och potthål som man får försöka kryssa mellan på bästa sätt. Den värsta är nog ändå all sand och småsten som de spridit ut mot halkan på vintern.
I mina trakter verkar de ha en förkärlek till stenkross för det är små sylvassa rackare som till och med kan ge punktering, de går rätt in i däcken.
Jag kör rakt över hålen i vägen och har kört över sprängsten utan att få punktering,vissa glasbitar klarar dom grova däcken på dt50r tydligen även i trafiken.men.inte spiken och fotanglar och spikmattor
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Med 7 m.m mönsterdjup på däcken klarar däcken det mesta.men.inte allt
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Det är många som gått bort 2016 och många som kommer att gå bort i år också,han har bara börjat och han tar oss ej i turordning
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Han brukar vara klädd i en svartbrun enkel klädsel och knotiga händer
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: övrigt

Inlägg av blyfot »

marklundt skrev:Han brukar vara klädd i en svartbrun enkel klädsel och knotiga händer
Är det någon film som du kollat på lr vad pratar du om nu? Döden? Har du sett honom?
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Jag har sett honom i en film i median,där såg jag att han har varken näsa eller öron eller ögon hur så ?
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: övrigt

Inlägg av blyfot »

marklundt skrev:Jag har sett honom i en film i median,där såg jag att han har varken näsa eller öron eller ögon hur så ?
Man kanske inte ska tro på allt som man ser på film bara
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Det man inte kan se vad det är ,kan man inte klaga och reta sig på,därför tog jag bort dekalerma på dt50r.jag gjorde den till ett ufo för att slippa klagomål bland annat
Skriv svar