Kassa lager
-
Kassa lager
Affären var dock så justa och gav mig rabatt motsvarande vad riktiga lager kostade. Kolla på kulorna från lagret som jag givetvis inte kunde låta bli att ta isär!
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Kassa lager
Lägg ut dom på TRADERA 

VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
- ZVEZDA M50
Hej!
Varför inte nämna vart man köper denna eländiga produkt?
Så att andra slipper göra samma misstag.
Varför inte nämna vart man köper denna eländiga produkt?
Så att andra slipper göra samma misstag.
största orsaken till att inte nämna butikens namn är att Jossan som forumägare kan få f-n
för det.
dessutom tog dom ju sitt ansvar och ersatte med användbara lager.
själv har jag ju min åsikt om vilken butikskedja som är klart sämst av dom billiga.
jag undviker den kedjan så mycket som möjligt.
erlan
för det.
dessutom tog dom ju sitt ansvar och ersatte med användbara lager.
själv har jag ju min åsikt om vilken butikskedja som är klart sämst av dom billiga.
jag undviker den kedjan så mycket som möjligt.
erlan
Jag kan inte förstå varför det skulle kunna bli fel. fakta är alltid fakta.
Om en butik/företagare har mage o gnälla på en forumägare för att en kund skrivit om vad han varit med om, tycker jag de istället ska lägga krutet på att minimera felet istället.
När man fått en dålig vara ska man väl tala om var man köpt den utan omsvep, är det så att företaget man handlat ifrån har gjort rätt för sig skriver man det också.
på det viset får ju företaget både lite dålig kritik men också kredd för att dom fixat felet.
Om en butik/företagare har mage o gnälla på en forumägare för att en kund skrivit om vad han varit med om, tycker jag de istället ska lägga krutet på att minimera felet istället.
När man fått en dålig vara ska man väl tala om var man köpt den utan omsvep, är det så att företaget man handlat ifrån har gjort rätt för sig skriver man det också.
på det viset får ju företaget både lite dålig kritik men också kredd för att dom fixat felet.
Jag kan inte heller se att det skulle vara förtal. Har man köpt kullager med kulor som ser ut som sänken till ett metspö är det bra att varna andra för att göra samma misstag. Om firman ifråga löser det genom att ge rabatt i efterhand så har de kommit för billigt undan. Biltema är ett exempel på firma som sköter sig bra och städar bort undermåliga saker efterhand. Andra firmor utan att peka ut någon speciell kan sälja helkassa grejor med falska produktbeskrivningar år efter år utan att ta bort dem ur sortimentet.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- ZVEZDA M50
Hej!
Jag kan inte vilka lagar som i detalj styr vad som är OK eller inte OK att skriva.
Man kan ju läsa i tidningar om affärer eller leverantörer som skitit i det blå skåpet...
Är det vitt skilda principer som reglerar vad som får publiceras i en tidning, visas i TV jämfört med internet?
Så, om Janne Josefsson skulle ta upp detta med de kassa lagerkulorna så är det OK?
Om trådskaparen nämner vart han köpt en klart undermålig produkt så åker forumsinnehavaren dit?
Vi är lyckligt lottade att ha ett forum där många inom hobbyn samlas, låt oss dra nytta av styrkan i antalet.
När en leverantör förser marknaden med undermåliga produkter så kan vi tillsammans göra det olönsamt för leverantören att försöka dra nytta av oss!
GIVETVIS, vill jag inte att Jossan skall råka illa ut.
Jag kan inte vilka lagar som i detalj styr vad som är OK eller inte OK att skriva.
Man kan ju läsa i tidningar om affärer eller leverantörer som skitit i det blå skåpet...
Är det vitt skilda principer som reglerar vad som får publiceras i en tidning, visas i TV jämfört med internet?
Så, om Janne Josefsson skulle ta upp detta med de kassa lagerkulorna så är det OK?
Om trådskaparen nämner vart han köpt en klart undermålig produkt så åker forumsinnehavaren dit?
Vi är lyckligt lottade att ha ett forum där många inom hobbyn samlas, låt oss dra nytta av styrkan i antalet.
När en leverantör förser marknaden med undermåliga produkter så kan vi tillsammans göra det olönsamt för leverantören att försöka dra nytta av oss!
GIVETVIS, vill jag inte att Jossan skall råka illa ut.
ja du har nog fattat det rätt där.
om man är registrerad som tidning eller liknande, jag tror det kallas att ha "utgivningsbevis" med en ansvarig utgivare, då är man skyddad av tryckfrihetsreglerna.
då kan man skriva nästan vad som helst. och i det här fallet går det från att ev. vara förtal till att vara konsumentupplysning.
rätta mig gärna om jag fattat reglerna fel.
erlan
om man är registrerad som tidning eller liknande, jag tror det kallas att ha "utgivningsbevis" med en ansvarig utgivare, då är man skyddad av tryckfrihetsreglerna.
då kan man skriva nästan vad som helst. och i det här fallet går det från att ev. vara förtal till att vara konsumentupplysning.
rätta mig gärna om jag fattat reglerna fel.
erlan
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Du har helt rätt Erlan
Jag bär det yttersta ansvaret för alla inlägg.
Jag bär det yttersta ansvaret för alla inlägg.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Dessutom så visade firman god vilja att ersätta. Jag kan garantera att andra firmor har liknande lager på sina luftgummihjul i samma prisklass så att hänga ut en enskild firma som tagit sitt ansvar ger bara forumet dåligt rykte och mig.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Finns det nån som driver forum som blivit fälld i ett förtalsmål för att ha låtit medlemmar skriva negativa saker om företag som bevisligen sålt dåliga produkter????
i så fall blir jag väldigt trött.
Senast redigerad av JanneL den 25 feb 2017, 10:13, redigerad totalt 2 gånger.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Jag tror det finns åtal i alla fall men skulle bli förvånad om fällande dom finns. Hur som helst är åtal inte något jag vill gå igenom.JanneL skrev:Finns det nån som driver forum som blivit fälld i ett förtalsmål för att ha låtit medlemmar skriva negativa saker om företag som bevisligen sålt dåliga produkter????
Om ni kollar på nätet så står det ofta att Raketsport skriver och på raketsport står det: "bla-bla-bla" när det gäller inlägg som andra gjort på forumet. Det blir därför mitt rykte som ÄR Raketsport som påverkas inte den som skrivit inlägget. Nästan aldrig står det till exempel att JanneL skrev på Raketsport att bla-bla-bla
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Men Raketsport är fortfarande ett forum där många läser och skriver, och därför en liten maktfaktor att räkna med.
Om vi viker ner oss för dåliga handlare är det ju de som segrar och kan i vissa fall fortsätta sälja dåliga delar.
Har kollat detta förut med en juristbekant på en fest
och han menade att det är helt ok.
hittade ett utdrag från ett annat forum ("Byggahus") som behandlar ämnet,
Men diskussionen i vårt forum följer svensk lag. Vi har den långtgående lagen om yttrandefrihet, där alla har rätt att berätta vad man har för erfarenheter om företag.
så länge man inte pratar om personer. En person kan bli smutskastad, inte ett företag.
När en medlem kontaktar forumledningen och vill ha sin referens raderad, så går inte det. Kunden kan inte påverka det.
Företaget kan dock påverka sitt anseende genom god kundvård och att kompensera kunden och skyndsamt ersätta felaktiga varor.
Det är alltså tillåtet att berätta om sina erfarenheter av företag. Däremot är det inte tillåtet att hota folk. Tänk på det
Dessutom kastar vi ju skit på politiker utan problem på detta forum utan att nån reagerar nämnvärt,
så varför skulle vi inte kunna ge adekvat kritik och beröm till enstaka företag som får olika erfarenhet av.
Om vi viker ner oss för dåliga handlare är det ju de som segrar och kan i vissa fall fortsätta sälja dåliga delar.
Har kollat detta förut med en juristbekant på en fest

hittade ett utdrag från ett annat forum ("Byggahus") som behandlar ämnet,
Men diskussionen i vårt forum följer svensk lag. Vi har den långtgående lagen om yttrandefrihet, där alla har rätt att berätta vad man har för erfarenheter om företag.
så länge man inte pratar om personer. En person kan bli smutskastad, inte ett företag.
När en medlem kontaktar forumledningen och vill ha sin referens raderad, så går inte det. Kunden kan inte påverka det.
Företaget kan dock påverka sitt anseende genom god kundvård och att kompensera kunden och skyndsamt ersätta felaktiga varor.
Det är alltså tillåtet att berätta om sina erfarenheter av företag. Däremot är det inte tillåtet att hota folk. Tänk på det
Dessutom kastar vi ju skit på politiker utan problem på detta forum utan att nån reagerar nämnvärt,
så varför skulle vi inte kunna ge adekvat kritik och beröm till enstaka företag som får olika erfarenhet av.

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Om man vill diskutera kvalitén på en produkt och lägga upp bild på den är det okej, men vi ska väl inte klaga på en företagare som har den goda servicen att ersätta en undermålig vara. Alla firmor har emellanåt produkter som är dåliga. Genom att framhäva delens undermålighet på vårt forum så visar vi firmor vad som felar och kanske kan de ta in ett bättre alternativ nästa gång.
Så här har jag skrivit i forumreglerna: OM KLAGOMÅL PÅ ANDRA SAJTER & FÖRETAG: Om man i väljer att klaga offentligt på ett företag på en av Sveriges största mopedsajter, så har man startat en ryktesspridning utav dess like. Detta kan faktiskt resultera i förlorad inkomst för företagaren.
Så lös frågor direkt med handlaren i fråga i stället för att undvika sådana situationer. Vi vill väl alla ha god kontakt och fortsatt hjälp av de personer som ägnar sin tid åt att ta fram, nytillverka och sälja delar till våra mopeder.
SÅ TA ALLTID UPP FRÅGOR & MISSNÖJE MED SÄLJAREN I FRÅGA OCH FÖRSÖK LÖSA PROBLEMET!
MEN För det menar jag inte att vi inte kan diskutera vad vi anser om delar och tillbehör till våra mopeder ex. kvalitén på en nytillverkad del eller dylikt, men det kan man göra utan att hänga ut företagaren som köpt in delen eller tjänsten. Är det så att man känner att man blivit lurad av säljare eller företag och inte får någon respons alls på mejl eller telefon, då tycker jag att vi bör uppmärksamma fler om detta problem med ett inlägg på forumet. Då handlar det om oseriösa företag.
Så här har jag skrivit i forumreglerna: OM KLAGOMÅL PÅ ANDRA SAJTER & FÖRETAG: Om man i väljer att klaga offentligt på ett företag på en av Sveriges största mopedsajter, så har man startat en ryktesspridning utav dess like. Detta kan faktiskt resultera i förlorad inkomst för företagaren.
Så lös frågor direkt med handlaren i fråga i stället för att undvika sådana situationer. Vi vill väl alla ha god kontakt och fortsatt hjälp av de personer som ägnar sin tid åt att ta fram, nytillverka och sälja delar till våra mopeder.
SÅ TA ALLTID UPP FRÅGOR & MISSNÖJE MED SÄLJAREN I FRÅGA OCH FÖRSÖK LÖSA PROBLEMET!
MEN För det menar jag inte att vi inte kan diskutera vad vi anser om delar och tillbehör till våra mopeder ex. kvalitén på en nytillverkad del eller dylikt, men det kan man göra utan att hänga ut företagaren som köpt in delen eller tjänsten. Är det så att man känner att man blivit lurad av säljare eller företag och inte får någon respons alls på mejl eller telefon, då tycker jag att vi bör uppmärksamma fler om detta problem med ett inlägg på forumet. Då handlar det om oseriösa företag.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson