Man är tyvärr väldigt utsatt som moppeförare, speciellt när det går i samma fart eller lite saktare än övrig trafik. Många bilister verkar ha fastnat tidigt på en platå i utvecklingsfasen (tänker med arslet) och inser inte vilken risk de utsätter en mopedförare för genom att tränga sig förbi. När jag kör hoj ligger jag alltid mer mot mitten för att undvika närkontakt och med moppe som går saktare ser jag till att ha avstånd till bilar på ett eller annat sätt.marklundt skrev:En fartkamera vid kullerstens korsningen på skellefteåhamnsleden vore bra för det är 50 begränsat där.men.nästan alla kör mer än 50 där utom jag själv,dom kör om mej t.o.m mitt i korsningen för att dt50r är så smal ,styret på dt50r är bara 78 cm och styret är bredast på dt50r .mellan kylvingarna har jag mätt 65 cm max .det small där i går mellan ett par bilar.din åsikt ?
övrigt
Re: övrigt
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Men.det går inte just där ? Även om jag ökar till 50km\h där det är max tillåtet 50km\h så ska dom om där ?
Det är likadant på 30 och 40 begränsade streckor. Hur tror du det känns att bli omkörd på 30 strecka utanför skolområde fast man kör i 30km\h ?marklundt skrev:Men.det går inte just där ? Även om jag ökar till 50km\h där det är max tillåtet 50km\h så ska dom om där ?
när polisen är borta kör dom om en på 30 väg och när eu-moped scootrarna kör i 70km\h på 50 väg tittar polisen bort verkar det som ?marklundt skrev:Det är likadant på 30 och 40 begränsade streckor. Hur tror du det känns att bli omkörd på 30 strecka skolområde fast man kör i 30km\h ?marklundt skrev:Men.det går inte just där ? Även om jag ökar till 50km\h där det är max tillåtet 50km\h så ska dom om där ?
Dom som kör eu-moped scooter verkar ha diplomatisk emunitet mot lagen,olika inför lagen.har aldrig sett en som kör eu-moped scooter bli stoppad för att ha kört för fort ,däremot har jag blivit stoppad femtioelva gånger för att ha kört lagligt ? Polisen stoppar enbart dom som är tidigare kända av polisen
Tycker du att 65cm är brett mellan kylarvingarna jämfört med mopedstyrets 78cm ?
Mopeden är ju över 2 meter lång (205cm lång) och mer original än dt50x ärmarklundt skrev:Tycker du att 65cm är brett mellan kylarvingarna jämfört med mopedstyrets 78cm ?
Jag skulle tror att Yamaha fick inspiration från hajenfilmerna och det ser helt okey ut på DT50R.
- Bilagor
-
- hajen.jpg (19.72 KiB) Visad 3018 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Hälften yzr och hälften wr,det är vad dt50r är ?
Hälften motocross,hälften wr,det är vad jag menar dt50r är och inte road racing ?
Halvenduromarklundt skrev:Hälften motocross,hälften wr,det är vad jag menar dt50r är och inte road racing ?
Landsvägs reggad enduro.låg toppfart.men.snabbt acc iställetmarklundt skrev:Halvenduromarklundt skrev:Hälften motocross,hälften wr,det är vad jag menar dt50r är och inte road racing ?
Gör 60km/h och har 5hkr opluggad i teorin ? avgaskröken är för smal och förgasaren för liten för mer än max 60km\h
Kör mopedmodellen ingen utom jag frågat efter ?