Hmm den vart lustigt nog lite bortglömd!!! Men hittades igen och planen är att få färdigställa den nu om än lite sent..
Jaja som jag redan nämnt i annan tråd!! Är nu tanken ta Kungen till Chicken i år!!
Efter återfunnit detta bygget för ett par dagar sedan och helt ärligt fullständigt glömt av att jag ägde den!!
Men när jag såg Kungen längst in i boden lagom dold av lite annat när jag letade efter en pryl till Compacten så vart jag påmind att den fanns!!
Ja byggde ju ihop detta projektet på några dagar förra året!! Vart bara uppstartad gick lite illa vart aldrig färdigjusterad utan tändsystemet paniklånades..
Sen vart den bortglömd tills jag av en tillfällighet hittade den i boden för några dagar sedan när jag letade efter annat!! Alltså rätt lustigt att jag helt lyckats
glömma av den så totalt haha.. Visst inte det snyggaste jag byggt men ändå så borta ur minnesbanken att man häpnas och undrar vad mer man glömt av??
Uppstartad vart den i alla fall förra året. Med en flödande förgasare och blöddrig gång vill jag minnas samt svårstartad med något felinställd tändning.
växlar och drevning såväl som som andra bekymmer gjordes inget åt utan vart i behov av tändsystemet som lånades i panik..
Ja elakt nog glömdes sedan kungen bort helt och hållet hamnade långt in i boden till och med innanför reservgräsklipparen.
Men vart ändå lite kul när jag lite smått snopen hittade den och vart påmind om min bortglömda kulmoped.
Vet egentligen inte ett skit om motorn förutom 4vxl konstaterad som dugligt glappfri så snyggats bara till utvändigt.
Ändå är de konstigt att meka moped just alltid innebär valstakt som bäst. Ett steg fram två steg bak mer regel än undantag..
- Nytt system blir trångt men har det gått plats ett kokusan ska väl detta kunna komma plats..
Idag inget undantag fixat fram ny mutter till magneten (läses beställt ny och lånat från annan moped) o inhandlat lite lämpliga kabelskor. (två steg fram)
Fått fixat till tändsystem kanske inte det snyggaste jobb men funktionellt. (Jodå det vart ytterligare ett steg i rätt riktning)
Påbörjat byte av förgasare då upptäcktes trasig insugspackning(mycket möjligt blöddrig gång härstammade från detta??) samt sliten pinnbult!!
Slut på packningspapper å hittade ingen annan duglig packning dessutom när elen kontrollmättes upptäcktes defekt i ljusomkopplaren så får leta en sådan också..
Japp det blir tre steg bakåt. Så är det!
Oavsett blir de att färdigmontera den nya förgasaren inklusive packning och en pinnbult troligen även ny ljusomkopplare.
Morgondagens jobb förutsatt att jag hittar prylar och tiden i morgon??
För nu får de räcka för idag..
Krasst sammanfattat dagens mopedvals Men i min vanliga mopedvals vart dagens jobb tre steg fram och tre steg tillbaka!! Lustigt nog betyder dessa stegen
trots allt en framgång. Men även mer pyssel i morgon. En plan som säkert kommer gå om intet finns ändå och den innehåller.
Montering i morgon och förhoppningsvis start på lördag med nödvändig växeljustering! Sen får vi se om det återstår drevningsbehov oxå???
- Tja inte det snyggaste man gjort men bör fungera och sitter stabilt fast nu..