Lätt sorg till lycka!!

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Lätt sorg till lycka!!

Inlägg av Peter Holbrant »

Alltså efter viss vånda så vart den plötsligt såld!! Sålde min gamla BMW!!
Ja eller såld och såld handpeng på väg från Österrike bilen hämtas i påsk!!
Igår var ångesten stor bilen trotsar en hel del logik är så mycket mer känsla än ett fordon!!
Denna sobert bruna skapelse som gett upphov till så många samtal leenden och blickar ja helt ärligt en och en annan svordom också.
Men helt klart inte en bil utan en förälskelse!! Varför ska allt vara logiskt en törstig skapelse med linjer som en gudinna och ett lejons vrål sätter sina spår!!
bw.jpg
bw7.jpg
bmw3.jpg
bmw3.jpg (69.83 KiB) Visad 6187 gånger
Men ibland måste man släppa och gå vidare!! Hoppas nu BMW:s ersättare med sin praktiska användningsområden och möjligheter lyckas dämpa ångesten från en rapp manuell 6a...
Blickar leenden som samtal lär komma med nästa fordon också lika säkert även en och en annan svordom med... Nu ska bara känslan från fräckast vid rödljus!! Ersättas med
coolast på brädgården eller tippen!! På söndag hoppas jag i alla fall att mitt nästa fordon är inhandlat!! För osäker hur länge min vinterbil är besiktad!!
duett2.jpg
Men fordon är känslor infinner sig inte känslor!! Ja då är det inget fordon utan då är det ett transportmedel och inget annat!!
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Lätt sorg till lycka!!

Inlägg av Raketsport »

En duett är aldrig fel att ha. Praktisk som få och enkel att meka, men glöm bort all BMW-komfort så fort du kan.
//Jossan
Josefine Andersson
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Lätt sorg till lycka!!

Inlägg av Peter Holbrant »

japp skulle nog påstå att den är min BMW s raka motsats i så många perspektiv!!
Men har garagebygge husutbyggnad och en massa gjutningsarbeten de närmsta åren att ta tag i! Så det är de praktiska jag är ute efter!! Denna duett kommer användas inte bara beskådas!!
den ska både få dra kärror som lastas med byggmaterial och ändå bistå med skjuts till basket o fotbollsträningar. Lika väl putsas och tas till en och en annan veteranbilsrally...
Tror ändå jag transporterar min 140 genom besiktningen så man får lite komfort till sommarens lite längre resor haha...
Oavsett är jag rätt säker på att ett av nästa vinters projekt lär bli montera m41 i duetten!!
vo1.jpg
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Lätt sorg till lycka!!

Inlägg av Peter Holbrant »

Haft så fullt upp så inte hunnit med lite uppdateringar!! Men Kungen färdig förutom växeljustering!!(inte vart väder i kombination av tid och ork haha) Compacten har jag baar korta kedjan och starta upp men den lär inte vålla bekymmer!! Men viktigast av allt Dutten hemkommen!! Och är skitnöjd!! Finns pyssel och små förbättringar som ska göras!! Mest mindre justeringar å byte något gångjärnsprint!! Sen ska den in på ombesiktning av bromsar!! Samt allmän service dvs rundsmörjning glödtänder och förgasarn behöver nog renoveras!!
duett25.jpg
duett22.jpg
duett15.jpg
duett24.jpg
duett20.jpg
duett21.jpg
Så 48 tusen fattigare men en underbar Dutte rikare blir inte många fler presenter till denna gubben i år!!
Men ändå förtjänat den för tycker nog jag varit rätt snäll trots allt haha...
Skriv svar