övrigt
Re: övrigt
Litet tjälskott välter hög buss eller liten tuva välter stort lass,gammalt ordspråk,börja med ledbuss istället,är min åsikt ?
Varför klär sig alla mopedister hel svart utom jag själv ? Jag klär mej ju för att synas oftast i trafiken,inte för att vara osynlig i trafiken,det smäller ju lättare om en klär sig hel svart och kör
Med en gul eller orange skaljacka har en ,en billig säkerhet i trafiken ,700kr är billigare än en krock eller påkörning även om en ser ut som en eu-moped dt50r buren vägarbetare i trafiken ?
Jag bär inte gulväst för att det är tufft utan för att minska riskerna genom att synas i trafiken lite bättre + att regnjackan blir lite varmare när jag kör i trafiken
Har testat både med och utan gulvästen och funnit att det är livsfarligt köra utan att synas i trafiken,halvljus enbart räcker inte dagtid även när det är ljust ute i trafiken
Mötte en optimist eu-moped scooterist,men.det kommer mer snö enligt prognosen för en har ju aprillväder här och då kan en vänta sig vilket väder som helst när som helst här uppe
Det är inte slut på minus här i länet än
Det kommer mera minus grader enligt smhi här i stan
Föredrar köra singel,det blir enklast så i trafiken
Brukade leja bort trimning minns jag för själv hade jag tummen mitt i handen
Räcker det med mc behörighet för att få köra trimmad moped eller kör du olovligt ? Vad gör du när du möter polismyndigheten med zyndapparna eller kör du på bana med zyndapparna ?
Jag kör sällan trimmad moppe och tar det lugnt och visar hänsyn så det är ingen fara. Ett MC-kort gör också att det blir lindrigare (bara böter...) om man blir stoppad men det är alltid olagligt att köra trimmad moppe så det ska man inte göra hur och när som helst.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Kör original (pluggat) och har am behörighet på körkortet ,visar hänsyn och omdöme och ansvar.men.det finns ingen garanti för att andra inte gör fel i trafiken.har tagit bort siffrorna 45 på dt50r ,det är ändå ingen som förstår att dt50r är en 45:a.har du köpt nån 1:a maj blomma i år,det har jag ,4 stycken,dt50r av 2010 årsmodell fanns enbart som klass 1 eu-moped modell ,har blivit stoppad tidigare,inte ens böter fick jag eftersom jag bara körde 45 på mätaren,dom stoppade mej för stoppandets skull.
Har missat att köpa majblomma. 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018