Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Peter Holbrant »

Tackar jodå skitnöjd över Duetten som fått avklarat sin första arbetspass nu!! Färden bar efter barnhämtning i skola till soptippen.
Vart ändå riktigt skönt kunna säga till min dotter. Inga problem vi slänger in cykeln där bak där ligger bara en torktumlare nu!!
duett22.jpg
Men som sagt ska plocka isär och syna bromsarna tar fortfarande något snett samt rengöra förgasaren som vill flöda över ibland!!
På längre sikt hoppas jag på plåtbreddade fälgar o ett takräcke!! Samt mest troligt en m41 ev annan utväxling från en PV får forska lite i vad som
blir bästa bra och enklast.. Men bilen skulle må bra av att få ner varvtalet någon 500ing i alla fall..
duett21.jpg
Bilen är faktiskt helt rostfri så när som på ytrost finns dock att pyssla med ändå.

Lacken vet i tusan noll i glansfaktor och ser bränd ut/krackelerad. Svårt beskriva en blandning av rollad känsla med apelsinskal och torrsprut med ytor
av "porig" krokodilskinns yta?? . Men det är ju bara kosmetiskt inget som hindrar användning direkt. Vem vet kanske testar lite ventilpasta och ser om det
går få lite glans?? I normala fall är jag emot patina men stör inte mycket på Dutten för helhet helt ok känner inte någon direkt panik över icke bekymret.
För Dutten ska brukas, men även duga till någon träff emellanåt en i gott original bruksskick är nästan ovanligare än topprenoverade så krävs känsla och återhållsamhet!

Gav i mina ögon en rejäl slant för Dutten kunde fått en Amazon eller PV i utställningsskick för slanten. Men nu vart de ingen sådan bil jag sökte!!
En Duett i bruksskick som kommer brukas men vårdas. Känns lite som det bara är en fortsättning på det liv den levat hittills..
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av erlan »

hittar du inga uppenbara fel på bromsarna, så kolla diametern på trummorna.
mer än en millimeter i slitage, så kan du misstänka att trumman sviktar.

erlan
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Gäller att ha bra avdragare när du skall få av bromstrummorna bak, brukar sitta som fastsvetsade...
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Mcb80ts »

Gratulerar!! vilken underbar bil i ett underbart skick du har hittat! hade själv möjlighet häromdagen att köpa en Volvo express, tyvärr var den ganska risig..
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av JanneL »

Peter Holbrant skrev:Gav i mina ögon en rejäl slant för Dutten kunde fått en Amazon eller PV i utställningsskick för slanten. Men nu vart de ingen sådan bil jag sökte!!
oj jävlar! gav du över 100 000:- för en duett? :shock:
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Peter Holbrant »

JanneL skrev:
Peter Holbrant skrev:Gav i mina ögon en rejäl slant för Dutten kunde fått en Amazon eller PV i utställningsskick för slanten. Men nu vart de ingen sådan bil jag sökte!!
oj jävlar! gav du över 100 000:- för en duett? :shock:
Haha nä inte riktigt men hälften plus min vintersläde en äldre s80... Dyrt eller billigt jag är nöjd och det räcker. Tror dess utom det blir svårt hitta en
i jämförbart bruksskick! Finns en hel del renoverade, många skrot. Men orörda original i vettigt skick känns ovanliga!! Fått mekat lite Volvo för första gången på länge donat med förgasaren som velat flöda över!! Tror jag fått fixat problemet!!
i morgon blir de justera tändning och ventiler!! Sen ska jag ge mig på lite dörrjustering och byte av glappiga sprintar i dörrar!! Små jobb är kul och gör stor skillnad fort ibland.. Bromsen känns bättre och bättre
med tanke på bra toleranser på gammelbilar tror jag den klarar besiktningens nålsöga utan åtgärd om jag ger den ett par mil till..
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Det låter och ser ut som ett jättebra köp och blir bara mer värt och intressant för varje år som går thumb_up
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Mina senaste inköp kostade...0 kronor, var till återvinningen med skräp och en man skulle kasta lite verktyg :shock:
001.JPG
001.JPG (133.38 KiB) Visad 2806 gånger
002.JPG
002.JPG (127.58 KiB) Visad 2806 gånger
003.JPG
003.JPG (126.55 KiB) Visad 2806 gånger
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Fina fynd !
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Micke S skrev:Fina fynd !
Kan ju inte klaga på priset i alla fall. Tyckte det var synd att låta det gå i skrotbingen :wink: Han hann väl slänga en del innan jag hann stoppa honom :shock:
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Köpte en såg för 200 SEK, en koll på nätet visade att de fortfarande säljs och kostar över 3000 med stället :shock: Fin att såga ut delar till modellflygplan med :wink:
003.JPG
003.JPG (130.42 KiB) Visad 2712 gånger
004.JPG
004.JPG (135.98 KiB) Visad 2712 gånger
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketsport »

Den passar nog fint till modellplans delar.
Själv köpte jag en halvdags inläggning med provtagningar till katten. Tur man har försäkring #:-S
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Kissen med diabetes antar jag, hoppas det går bra. Mina kissar har varit mycket friskare sedan jag satte stängsel runt trädgården, innan var det alltid slagsmål med strykarkatter och infekterade skråmor som fodrade veterinär besök. Nick blev inlagd för nått år sedan med dropp för uttorkning efter magsjuka, då var det bra med försäkring men det är enda gången som den behövts på de sista 3 åren :D
Warpig
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 feb 2017, 16:32
Ort: Småland

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Warpig »

Fick en dappecylinder som legat i en ladugård av en gubbe på byn....

Av en helt annan gubbe fick jag gamla delar som jag inte hämtat än..(förra året)
Black Sabbath´s Warpig, vad annars?
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1337
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Säcken »

Köpte en Gsx1100 -82a i Tisdags. Ska bli spännande å övningsköra lite å se om det är kul med fullvuxen moped.
Skriv svar