övrigt
Re: övrigt
Blev stoppad av polisen nu på morgonen och fick blåsa,dom glömde fråga om körkortet,jag lät dt50r gå på tomgång så att dom skulle höra om den var trimmad och se att jag hade halvljus på den,det enda jag bröt emot var lagen om tomgångs körning ?
Körkortet kan polisen kolla på körkorts registret eller nästa gång vi ses ? Nummerskylten såg polisen först när jag körde i väg ? Även polisen kan göra misstag ?marklundt skrev:Blev stoppad av polisen nu på morgonen och fick blåsa,dom glömde fråga om körkortet,jag lät dt50r gå på tomgång så att dom skulle höra om den var trimmad och se att jag hade halvljus på den,det enda jag bröt emot var lagen om tomgångs körning ?
Halvljuset är bara på när motorn är i gång på dt50r.jag fick inga böter för tomgångs körningen ?
Tycker synd om dom som inget ser som kör eu-moped i trafiken ,mötte 3 stycken på vägen hem
Dom måste förstå att det räcker inte med crosshjälm,man måste ha crossglasögon också för att se vart man kör,ett par crossglas kostar bara 200kr cirka och finns på biltema
Inte undra på att fotgängarna vägrar gå framför dt50r vid övergångställenaMicke S skrev:Jag skulle tror att Yamaha fick inspiration från hajenfilmerna och det ser helt okey ut på DT50R.
Micke S skrev:Det finns både 2T och 4T sportskotran nya.![]()
Här är en berömd även om det inte är den jag menar.
Var är bilden ?
Nu är tillbaka på sin platts och lagat .det tackar jag bovärden förmarklundt skrev:Jag är inte den ende som har fordon där inne,jag delar det med flermarklundt skrev:Nä.av en lastbil ?Micke S skrev:Av en Zundapp ?marklundt skrev:Tur att dt50r inte var hemma i dag,stället där jag hade den blev påkört i dag av ett tyngre motorfordon
Dt50r blir så törstig om jag kör i 60 eller mer,därför föredrar jag köra i 45 bara för jag vill ej stå där med soppatorsk mitt ute i ingenstans.kör gärna om
Jag blir då inte bemött som jag bemöter andra ,jag respeckterar kvinnor.men.får ingen respeckt tillbaka
Respekt är något man måste förtjäna och inget man får vid ett första möte så håll ut bara, det tar ett tag innan folk kommer underfund med varandra.
Jag minns när en f.d. arbetskollega sa om sin son att - Han borde ju visa respekt och göra som jag säger! När jag påpekade att respekt kan vara vinnas med gott uppträdande och inte med tvång blev killen ilsken
. Påtvingad respekt fungerar förstås också om den som ska visa respekt är i beroendeställning men det är inte respekt på riktigt 
Alla i Nordkorea visar respekt för sin ledare men det beror bara på att de vill behålla huvudet på kroppen.
Jag minns när en f.d. arbetskollega sa om sin son att - Han borde ju visa respekt och göra som jag säger! När jag påpekade att respekt kan vara vinnas med gott uppträdande och inte med tvång blev killen ilsken

Alla i Nordkorea visar respekt för sin ledare men det beror bara på att de vill behålla huvudet på kroppen.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Jag körde på blankis på morgonen i dag med sommardäck på dt50r ,en del har känsla för snö.men.jag tycks ha känsla för isen ?
Dom borde ha trafikreglernas dag för många kan inte trafikreglerna när trafikljusen är borta eller ur funktion
Ja det är ett skit att många inte klara av att lära sig blinka och inte kan släppa fram andra utan ökar farten istället. Jag tycker att det är OK att stå på men man har inte mer bråttom än att man kan visa hänsyn och underlätta för andra i trafiken. Det tjänar alla på och riskerna hålls nere. Du har en klok inställning till körning.marklundt skrev:Dom borde ha trafikreglernas dag för många kan inte trafikreglerna när trafikljusen är borta eller ur funktion
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Finns mycket att tyda in i begreppet "respekt" men att lyda för att man är rädd för påföljder är inte direkt vad jag kallar respekt, snarare "management by fear".Micke S skrev:Respekt är något man måste förtjäna och inget man får vid ett första möte så håll ut bara, det tar ett tag innan folk kommer underfund med varandra.
Jag minns när en f.d. arbetskollega sa om sin son att - Han borde ju visa respekt och göra som jag säger! När jag påpekade att respekt kan vara vinnas med gott uppträdande och inte med tvång blev killen ilsken. Påtvingad respekt fungerar förstås också om den som ska visa respekt är i beroendeställning men det är inte respekt på riktigt
Jag vill vinna respekt, hos familj och hos kollegor, genom att vara en bra förebild, antingen genom att agera på ett förnuftigt sätt eller genom att göra ett bra arbete, inget man kan tvinga fram.