övrigt
Re: övrigt
Har ingen carma eller corona och har aldrig mött björn,varg eller lodjur och älgen är rädd moppen verkar det som ?björn har jag aldrig sett eller hört i wilt tillstånd,jag tror björn,varg och lo är rädd dt50r ? Men.vet ej varför ? Kan det vara att dt50r låter som en röj eller motorsåg ?
Ja de kanske störs av ljudet från en 2-taktare.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Motorlampan brukar tändas om det är för lite eller för mycket 2-taktsolja i separatoljetanken på dt50r
Hur kan dt50r 4-takta på halva am-6 växellådan om den vore trimmad ?
Du får försöka skriva om frågan så kanske jag kan svara, fattar inte riktig hur du menar.marklundt skrev:Hur kan dt50r 4-takta på halva am-6 växellådan om den vore trimmad ?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Dt50r 4-taktar mycket på 1-3 och går bra på 4-6 p.g av just avgaspluggen ?
Det beror på att motorn arbetar lättare på lägre växlar och kräver mindre bränsle. När det fyrtaktar beror det på att motorn får mer bränsle än den kan förbränna så att den bara tänder vartannat varv och spottar ut bränsle vartannat varv.
Så att det fyrtaktar lättare på lägre växlar och bara ibland på högre växlar där motorn går tyngre är helt normalt och visar att motorn är rätt bestyckad.
Så att det fyrtaktar lättare på lägre växlar och bara ibland på högre växlar där motorn går tyngre är helt normalt och visar att motorn är rätt bestyckad.
Dbl visar även att motorn är otrimmad ?
En dB-mätning säger en del men inte om motorn är trimmad eller ej.
Motorn varit öppnad.men.hittar inget trim ?måtten stämmer och avgaspluggen sitter kvar.jag är första ägaren på dt50r 2010:an.så jag bör veta ?Micke S skrev:En dB-mätning säger en del men inte om motorn är trimmad eller ej.
Om dt50r ska trim ? Så räcker det med att växla upp den fram via ett 15kugg framdrev för 130kr ?men.jag har slutat köra trimmat p.g av alla olyckor samt p.g av ålderskäl
Det finns totalt 4 skäl till att jag ej kör trimmat ,am-körkortet och jag vill ej sitta inne i 4 månaderstid för trimningmarklundt skrev:Om dt50r ska trim ? Så räcker det med att växla upp den fram via ett 15kugg framdrev för 130kr ?men.jag har slutat köra trimmat p.g av alla olyckor samt p.g av ålderskäl
Sitter en avgaspluggad 5hkr på dt50r på 49,7c.c.m
Bra tänkt. Det skulle inte fungera något vidare att köra trimmat varje dag till och från jobb m.m. i tättbebyggt område. I så fall är det mycket bättre att ha en MC och körkort för det men en otrimmad EU-moppe eller vilken annan moppe som helst som underhålls fungerar ju också bra.marklundt skrev:Det finns totalt 4 skäl till att jag ej kör trimmat ,am-körkortet och jag vill ej sitta inne i 4 månaderstid för trimningmarklundt skrev:Om dt50r ska trim ? Så räcker det med att växla upp den fram via ett 15kugg framdrev för 130kr ?men.jag har slutat köra trimmat p.g av alla olyckor samt p.g av ålderskäl