övrigt

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Re: övrigt

Inlägg av Micke S »

Har de gjort något arbete med kopplingen och klantat till det menar du?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
marklundt

Inlägg av marklundt »

Micke S skrev:Har de gjort något arbete med kopplingen och klantat till det menar du?
Nej på fabriken ,kopplingen tar dåligt på alla yamaha dt50r av eu-mopedmodellen från 2004 till 2010årsmodell.man får använda både gas och koppling för att kunna växla dt50r och lägga i friläge är svårast och tar längst tid att göra på dt50r eu-moped modellen och lägger man i växeln för dåligt händer det att den hoppar ur under körning i trafiken,då får man ta nämaste lägre växel och börja om igen
marklundt

Inlägg av marklundt »

Det går göra allt i metall på dt50r.men.då skulle den behöva 4-5hp för att kunna göra 45km\h p.g av att den skulle bli så tung ,den skulle börja väga 140\150kg i torrvikt då ?
marklundt

Inlägg av marklundt »

Många vet inte att det är en pluggad eu-moped jag kör i trafiken p.g av att sorten jag kör är så ovanlig i trafiken.dom vet inte att alla eu-mopeder är baserade på lätta mc,s,det är därför dom har pluggar allhopa i trafiken.2-taktarna har 1-6 pluggar och 4-taktarna upp till 7 pluggar ,trotts det så går över 90% för snabbt i topphastighet ,men.det är bara göra gasavdrag med högerhanden så gott det går i trafiken och köra 45km\h .annars så kan man få säsongen förstörd av okunskap.dom vet ju inte om att den är pluggad,har slutat köra trimmat ,man vill ju inte leda dt50r till nämaste mack p.g av soppatorsk bland annat p.g av trim,en motor drar ju soppa efter motoreffekt och hastighet så jag brukar öka räckwidden genom att inte köra mer än det jag får på dt50r.eu-moped scontern har ju 7liters tank som mest ,men.det jämnar ut sig,eu-moped scootern drar ju 2-3,5dl per mil och är därmed törstigare än eu-moped dt50r som drar 0,9dl eller något mindre än ett dl mått per mil och har 4,8liters tank och 1,8liter i autoreservtanken,dt50r är ingen grussprättare även om den ser ut som en sådan,det är betydligt större risk få ett stenskott av en eu-moped scooter än av dt50r i trafiken p.g av motorstyrkan
marklundt

Inlägg av marklundt »

Det är sommardäck jag kör på 12 månader om året och vissa tål inte att jag kör pluggat i trafiken och dom som kör trimmat kör numera automat växlat i trafiken för att slippa koppling och växel i trafiken.men.alla förstår inte det
marklundt

Inlägg av marklundt »

Dom är avundsjuka på att jag kör lagligt i trafiken och att lönar sig köra växlat vintertid i trafiken och vill straffa en för att en kör växlat i trafiken och inte är avundsjuk som alla andra
marklundt

Inlägg av marklundt »

Har problem med släckten
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Släktfejder beror nästan alltid på osämja om levande eller dödas tillgångar. Sådant ska man se till att höja sig över och inte låta förpesta tillvaron.

Här är en bild i National Geographic som får illustrera hur det kan gå till :wink:
Bilagor
ladda ned.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
marklundt

Inlägg av marklundt »

Släckten försöker få mej att byta ner mej till en eu scooter och jag vägrar för jag har mina skäl till det
marklundt

Inlägg av marklundt »

marklundt skrev:Släckten försöker få mej att byta ner mej till en eu scooter och jag vägrar för jag har mina skäl till det
Jag har läst om hur det slutat för andra samt provkört eu scootrar och aldrig mera eu scooter för mej
marklundt

Inlägg av marklundt »

Dt50r har nu rullat 45.896km
marklundt

Inlägg av marklundt »

Det är konstrucktionen samt personen bakom styret som gör att det går köra utan dubb på isen och snön .byter jag eu-moped modell så kör jag enbart omkull på isen och snön och kanske framför en lastbil med tungt släp påkopplat i trafiken och då är det bara kontakta fonus
marklundt

Inlägg av marklundt »

Så det är dt50r som gör att jag kan köra på isen och snön på sommardäck och inte jag själv
marklundt

Inlägg av marklundt »

I slutet av 90-talet provkörde jag en eu-moped scooter olovlig och 2004 tog jag am-körkort för just eu-moped klass ett och köpte min första dt50r eu-moped klass ett
marklundt

Inlägg av marklundt »

marklundt skrev:I slutet av 90-talet provkörde jag en eu-moped scooter olovlig och 2004 tog jag am-körkort för just eu-moped klass ett och köpte min första dt50r eu-moped klass ett
Plattsen för det var gamla falmark skellefteå
Skriv svar