övrigt
Re: övrigt
Vrid har jag normalt vid 5.250rpm och motoreffekten vid 6.750rpm på dt50r.men.den varvar ju 7.900rpm som mest numera så var har jag vrid och motoreffekt nu nånstans och vad har jag ?
Du har vridmoment och effekt i alla hastigheter på alla varvtal.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Som på en el-motor ?Micke S skrev:Du har vridmoment och effekt i alla hastigheter på alla varvtal.
Ja precis.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- ZVEZDA M50
Hej!
Tänk så här; det är vridmomentet som får "motorn att snurra". Effekten i sin tur är ett resultat av aktuellt vridmoment vid rådande varvtal.
Tänk så här; det är vridmomentet som får "motorn att snurra". Effekten i sin tur är ett resultat av aktuellt vridmoment vid rådande varvtal.
- ZVEZDA M50
Om du menar mig så är svaret NEJ.marklundt skrev:Kör du puch m50racing ?
Men, jag har provkört några M50Racing, väldigt trevliga och stabila.
Inte jag heller, men jag har en gammal Puch 200 CC.
Jag vet att micke kör zyndapp.men.vad kör du ?
Det är svänghjulet som ger motorn vridmomentZVEZDA M50 skrev:Hej!
- ZVEZDA M50
Hej!marklundt skrev:Jag vet att micke kör zyndapp.men.vad kör du ?
Jag kör sparsamt med moped.
Har några Monarpeder med 2 st ILO-motorer, varav en är 54 cm3 2.5 PS 2-växlad och en med REX Pilot-motor.
Gör 38 km/h och kan köra uppför Mount Everest, Norrsidan på tvåans växel.
Har två Autopeder.
- ZVEZDA M50
Tyvärr ett vanligt förekommande och helt felaktig påstående.marklundt skrev:Det är svänghjulet som ger motorn vridmomentZVEZDA M50 skrev:Hej!
Låt mig ta ett exempel, motorn som är min avatar har ett maximalt vridmoment på ungefär 4500 Nm.
Den saknar svänghjul.
Svänghjulet balanserar upp en en cyl 2-taktare.är din avatar fler cyl ?
Eller är det en el-motor ?marklundt skrev:Svänghjulet balanserar upp en en cyl 2-taktare.är din avatar fler cyl ?
Ju fler cylindrar ju mindre svänghjul,till slut behövs inget svänghjul