Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Jag tycker inte man ska vara så snabb att döma om man inget vet eller ens varit i närheten av pride.
Tänk om du inte fick ärva din familj och var tvungen att sälja eller ge bort allt? Eller inte ens får adoptera de barn du skaffat tillsammans med frun på klinik. Att se sina barn gå till fosterhem om den biologiska föräldern förolyckas är tragiskt för alla inblandade.
För att inte tala om alla politiker och personer som basunerat ut i veckan hur perversa och äckliga vi är. De gör att jag förväntar mig lite mer hänsyn av en som jag är bekant med
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Jag tycker vi gör en reset och talar om annat istället. Det blir bara trist stämning om det ska nötas och stötas åsikter. Välkomna att posta om precis vad ni vill i tråden.
Mopeder till exempel :D
//Jossan
Josefine Andersson
andazon
Inlägg: 500
Blev medlem: 01 jul 2013, 21:11
Ort: Gästrikland

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av andazon »

Zappafan, är det inte bättre att du själv har roligt för pengarna än att de går till allmänna arvsfonden??

// Andazon
E-type
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Micke S »

zappafan skrev:
Menade väl lite åt det här hållet som han skriver, sen medger jag man inte är så påläst om arvsrätt & liknande :sorry: , & mig är det den Allmänna arvsfonden som kommer att få dom stålar som finns över... 8)
Hur har det gått med jobb? Hoppas det har löst sig.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

Nä ska se till det går jämt ut då man ska på med träfracken, jobb ja ,är tillfälligt på Kommun fortfarande.... :roll:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Micke S »

OK, min erfarenhet är att Kommunen är den i särklass sämsta arbetsgivaren. I alla fall inom vårdsektorn där folk hanteras hänsynslöst med deltidsarbeten och brutna arbetspass m.m. Ett modernt slaveri helt enkelt. Hustrun slutade med det för ett tag sedan vid 61 år och gick i pension. Det är som i alla branscher att det är ekonomer som styr och bara har kortsiktiga mål för att hålla ner kostnader. På bekostnad av fysisk och psykisk ohälsa för dem som gör jobbet.

Jag är själv evigt tacksam att ha kunnat slinka ifrån arbetslivet när det har blivit som det är. Det finns säker jobb där det är bra arbetsmiljö, villkor och trivsel men helt vanligt är det nog inte.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Ja det är svårt att hitta jobb och dessutom bra jobb som man gillar. Huvudsaken för mig är nog att man har bra stämning arbetskamrater emellan, då kan man nästan utföra vad som helst med ett leende.

För er som undrar, jag och Zappa är inte osams [cheers] samtal utanför offentligheten löser det mesta
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Motorlös Crescent på väg till service i stan
IMG_20170807_122613.jpg
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av HSE »

Micke S skrev:OK, min erfarenhet är att Kommunen är den i särklass sämsta arbetsgivaren. I alla fall inom vårdsektorn där folk hanteras hänsynslöst med deltidsarbeten och brutna arbetspass m.m. Ett modernt slaveri helt enkelt. Hustrun slutade med det för ett tag sedan vid 61 år och gick i pension. Det är som i alla branscher att det är ekonomer som styr och bara har kortsiktiga mål för att hålla ner kostnader. På bekostnad av fysisk och psykisk ohälsa för dem som gör jobbet.

Jag är själv evigt tacksam att ha kunnat slinka ifrån arbetslivet när det har blivit som det är. Det finns säker jobb där det är bra arbetsmiljö, villkor och trivsel men helt vanligt är det nog inte.
Fick lite erfarenhet av vårdsektorn och hemtjänsten när min mor var dålig sista året. De dåliga arbetes förhållandena gör att det blir svårt att hitta motiverad personal, fanns ett par bra på hem tjänsten men övriga verkade jobba där för att de inte kunnat få något bättre. Värst var att när hon hade svåra smärtor och fick ut morfintabletter så försvann tablåerna efter några dagar. Jag var med henne och hämtade ut en ask till som hon hade på receptet och när vi kom tillbaka var det dags för henne att äta så vi ställde påsen från Apoteket på diskbänken och jag följde henne ned till matsalen. När hon kom upp igen var tabletterna borta :o Syrran polisanmälde då det hela men de fanns en nyckel för brandkåren i ett olåst skåp som vem som helst kunde låna... Förbättrade inte relationen direkt.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

Klippt häcken idag... :close_call: 8) (batteriet fortfarande bra efter 2 -3 år...)
Bild
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Patrik »

http://nwt.se/saffle/2017/08/06/ett-liv ... r#cxrecs_s" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Hynboholm »

Lennart Högberg som det också står om i artikeln har en ny, oanvänd Honda RC30 ståendes hemma!
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

Fan va gööött, synd den tog slut nu ikväll.... :D
Bild
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av alf-johan »

Hej allesamman ,det var ett tag sedan jag skrev något här på forumet, jag läser ofta , men denna gång kunde jag inte låta bli. man börjar bli gammal och lite blödig,
en sak har jag i alla fall genom åren märkt, Du Jossan är fortfarande fantastisk man kan se det i flera inlägg nyligen , sedan 2009 då jag började vara med på forumet har du agerat perfekt. detta är en hyllning till dej Jossan I love you Någon kanske kommer att kalla mej för saker efter detta inlägg. men det ändrar ingenting. vänligen Affe
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av alf-johan »

Hej! HSE, och Micke, Jag håller inte med om att kommuns arbetsmoral skulle vara sämre än på andra arbetsplatser, när jag slutade min bana som snickare på grund av dålig rygg , så fick jag omskolning och började jobba med barn och ungdom, på dagis och fritidsgård, på högstadiet, jag vill väl säga så här att dom arbetsplatser jag var på var väldigt välskötta och bra, Jag tror att det där ressonomanget ni vet om kommunaljobbaren med hängbjörk i spadskafftet har nog sina överdrifter.
Jag måste säga att mina 10 år i kommunens tjänst som fritidsledare var dom bästa år i mitt yrkesliv, mistick_yes.gif
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar