Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Fick med ett par askar när jag köpte en ångmaskin förra året så jag klarar mig ett tag, värmer alltid upp pannan med gasol innan jag tänder metatabletten så går det inte åt så mycket. Annars går det att koka metatabetter själv 

Jag berättade att det ska bli fart på den med 5 vx vanlig eller KS125 motor. Hade inte affären varit uppgjord redan då vete sjutton hur det hade gåtterlan skrev:vad tror han att du ska göra med den då?Micke S skrev: Killen som hade gjort i ordning den tyckte den var för fin att använda.![]()
erlan

En tanke som finns är att inte alls söka maximala prestanda som jag brukar. Jag har en Zundapp 6,25 hp cylinder och topp liggande som skulle passa bra på moppen utseendemässigt. Jag antar att det t.ex. skulle gå att marscha 80 km/h med en sådan setup och med en 17 mm Bing ubåt så ser det helt original ut och blir trevligt att köra. Lite kan man ju fila själv i cylindern och göra ett förbränningsrum med centrerat stift och klämspalt. Sedan en vanlig Jamarcoldämpare för originalutseende och behaglig ljudnivå. Det känns både klokt och kul och då kanske den 3 vx motorn kan fungera med det och få sitta kvar.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Fick ny firmabil igår, vi hade begärt extraljus i utrustningen, men chefen hade misstolkat det och beställt bilen med ljuspaket, vilket bla innehåller dimljus och kurvljus
nått som jag kan vara utan, så nyss klickade jag "Köp" på 3 st NBB Alpha 225 

DBS Sport -71
Raket -61
Ciao -80
Raket -61
Ciao -80

Köpte en flip key med chip till Cordoban på lusbukten för 130 sek
Ska se vad låssmeden tar för fräsningen
Programmera görs så här enligt denna sida
https://www.transpondery.com/remote_pro ... ction.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En fd grannes ex hivade hans bilnycklar i ån när de bråkade, nya kostade 3 T hos vag

Köpte ett nytt verktyg i dag.
.Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Den ser fin ut. Vad kommer den att användas till av dig, något speciellt eller för bra att ha när den behövs?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Köpte den ny i kartong på en loppis för 50 sek
Kunde inte motstå till det priset kostar närmare 2000 på nätet vad jag lyckas hitta så de vista nog inte vad de sålde... Men en del användning blir det för den på mopedmotorer framöver 

Vilken tur du hade! ja säljaren kan inte ha vetat vad en sådan kostar.
Var absolut inte meningen... den bara liksom följde med hem 
En Framoped M41

En Framoped M41
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Är det en Expressmotor? Ser mer ut som en Victoria MS50...Raketsport skrev:Förstår dig SS440. Hur verkat expressmotorn? Räddningsbar?
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...
/Erik
/Erik
Visst är det en Viktoria MS 50 , står ju Viktoria på kåpan.
Det är väl nästan samma som modell MS 51.
Jo det är den, skillnad rent praktiskt är väl den kortare motorn måste trampas igång, saknar MS 51 s kick funktion.BertR skrev:Visst är det en Viktoria MS 50 , står ju Viktoria på kåpan.
Ja, i övrigt är dem maskinellt sett nästan identiska... De flesta delar från en MS50 passar rakt av i en MS51, och tvärt omHSE skrev:Jo det är den, skillnad rent praktiskt är väl den kortare motorn måste trampas igång, saknar MS 51 s kick funktion.BertR skrev:Visst är det en Viktoria MS 50 , står ju Viktoria på kåpan.

Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...
/Erik
/Erik
Rart! Jag skulle vilja ha en tillSS440-80 skrev:Var absolut inte meningen... den bara liksom följde med hem
En Framoped M41

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE