Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

Säga vad man vill om vintern men det känns friskt & myggfritt sånna här dagar, uthärdligt med lite schysst musik i lurarna vid långpromenad.... 8)
Bild

Bild
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Micke S »

Har du blivit av med körkortet ? :shock: :mrgreen:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Hasse »

Tror jag såg pnilzner när jag åkte hem från jobbet.


Bild
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av SS440-80 »

zappafan skrev:Säga vad man vill om vintern men det känns friskt & myggfritt sånna här dagar, uthärdligt med lite schysst musik i lurarna vid långpromenad.... 8)
Bild

Bild
VISST ÄR DET HÄRLIGT slider_score.gif mistick_yes.gif slider_score.gif
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Hasse skrev:Tror jag såg pnilzner när jag åkte hem från jobbet.


Bild
:lol:
Nu blir han nog ldsen att du inte stannade och pratade en stund
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Någon som ska köra eller åka Kalldrage imorgon?
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

Hade tanken att sätta vinterdäcken på Amazon & köra i år, men nu blev det födelsedagskalas i Skellefteå istället.... :sorry:
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Hasse »

Suttit sen 16.00 och tittat på Isracing-SM,livesändning från Hallstavik. Ö-Viks Martin Haarahiltunen tog guldet.
Nån av er som var där?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Kalldrage i Umeå 2018. Första start gick 9.30. Temperaturen var under 20 minusgrader och avgasröken låg tät. Volvo var det självklaravalet denna morgon om man ser till startfältet.
JOS_kalldrage 2018 0 640.jpg
JOS_kalldrage 2018 0 640.jpg (129.67 KiB) Visad 2824 gånger
jpg[/attachment]
JOS_kalldrage 2018 14 640.JPG
JOS_kalldrage 2018 14 640.JPG (150.86 KiB) Visad 2824 gånger
JOS_kalldrage 2018 1 640.JPG
JOS_kalldrage 2018 1 640.JPG (115.22 KiB) Visad 2824 gånger
JOS_kalldrage 2018 12 640.JPG
JOS_kalldrage 2018 12 640.JPG (164.34 KiB) Visad 2824 gånger
JOS_kalldrage 2018 13 640.JPG
JOS_kalldrage 2018 13 640.JPG (146.82 KiB) Visad 2824 gånger
JOS_kalldrage 2018 15 640.JPG
JOS_kalldrage 2018 15 640.JPG (182.75 KiB) Visad 2824 gånger
JOS_kalldrage 2018 10 640.jpg
JOS_kalldrage 2018 10 640.jpg (144.46 KiB) Visad 2824 gånger
Fler bilder finns här: http://www.classicmotor.se/artiklar/art ... ally-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

Är det bara jag eller håller folk på å va barnsliga, vad spelar det för roll om folk drar upp tröjan & tar en insulinspruta eller ammar på allmän plats, herrejösses har folk inte mindre saker att bli upprörd över? :roll:
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Micke S »

zappafan skrev:Är det bara jag eller håller folk på å va barnsliga, vad spelar det för roll om folk drar upp tröjan & tar en insulinspruta eller ammar på allmän plats, herrejösses har folk inte mindre saker att bli upprörd över? :roll:
thumb_up Du menar kanske värre saker att blir upprörda för? Så är det nästan alltid, att folk som klagar på andra för småsaker som de inte har med att göra inte är tillfreds med sin egen livssituation.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Patrik »

zappafan skrev:Är det bara jag eller håller folk på å va barnsliga, vad spelar det för roll om folk drar upp tröjan & tar en insulinspruta eller ammar på allmän plats, herrejösses har folk inte mindre saker att bli upprörd över? :roll:
Katrin Zytoiskiiiyzzziuu gnäller väl bara för att hon är mediak*t å vill hålla sig i hetluften.

Någon annan gång var hon ju nöjd med att bo på Östermalm(?) där alla är så smala...

Sedan så var det väl något gnäll om utseende någongång också, fast då tycker hon kunde ta en bild på sig själv och sedan googla fram en bild på en Näsapa och jämföra mot..

/ P
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 689
Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
Ort: Trollhättan

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej!

KZ har aldrig intresserat mig, faktum är att jag visste inte att hon fanns!
Men, nu när jag blivit uppmärksammad på hennes existens så har jag läst lite vad hon skriver.
Jag måste säga att jag finner henne något obehaglig ur många aspekter.
Eftersom jag inte tidigare känt till henne så behöver jag ju knappast bry mig i fortsättningen heller?
Hon är inte inkluderad i min sfär.

För att kommentera det med magar o sprutor, om någon har behov att lasta fram magen o ta en spruta när jag sitter på en bra restaurang så är det helt ok för mig.
Detta är jag helt säker på, såg det på Den Gyldene Freden för si sådär 10+ år sedan o ärligt talat har jag aldrig reflekterat över det förrän nu.
Har sett det många gånger både förr o senare i många olika situationer, så för mig är det inget problem.
Jag kan inte förstå hur någon kan få ett "sådant onyanserat frispel" på att någon behöver ta en subkutan insulindos på MAX.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av HSE »

Man kan ju alltid titta åt ett annat håll om man störs, behöver någon en insulindos akut så är det ok för mig, bara glad jag inte är i den sitsen. Beträffande offentlig amning så stör en skrikande unge mig så allt för att hålla dem tysta :lol:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Vad har hänt med yrkesstoltheten och servicekänslan?
Var in på en stor välkänd butik för att köpa ett extra hjul med växelkassett till cykeln. Detta för att slippa byta det hårda trainerdäcket stup i minuten när våren kommit. Min tanke är att med två identiska kompletta hjul snabbt kunna byta hjul om jag ska cykla utomhus eller inomhus.
Dessutom hade jag fått punka på slangen till trainerdäcket eftersom de går varma så jag bad dem lägga på ny slang och däck på den fälgen som kommer att användas inomhus när de ändå höll på.
Betalade för hela kalaset, åkte hem och väntade på att de skulle ringa när det var klart. Flera dagar gick sen får jag kontakt med mekanikerna. Han säger: - Du måste komma in med en hel slang. Du har ju punka.
Ja, och? Ni har ju en butik med en massa reservdelar?
Det hela slutade med att vi åkte in till Umeå med en slang som vi köpt på samma butik och lämnade på deras verkstad som finns 5 meter ifrån dessa slangar!
Ingen ersättning, ingen extra slang tillgodo.
Nu fick jag hem det nya hjulet i alla fall. Tror ni det passar? Nej hate-wall.gif Mekanikerna har monterat en växelkassett som inte är kompatibel med Shimano.
Nu tror jag inte butiken är dålig i sig, inte heller verkstaden, men mekanikern är antingen världens sämsta lyssnare eller helt inkompetent. Dessutom hade han min egen originalfälg i verkstan så han hade kunnat jämföra om han blev osäker.

Ringt butiken otaliga gånger idag men inte fått svar än... Ska inte behöva betala en krona för det här
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar