Jag funderar på en sån där AX100-motor

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Jag funderar på en sån där AX100-motor

Inlägg av Lolalola »

Tack! :)
Micke S skrev:Mycket fint resultat. thumb_up Trevligt också att det är en moppe som inte ser ut som de flesta andra.
Hur går motorn? Går den som en 4T Briggs&Stratton eller är den allmänt pigg?
Nu har jag kört lite mer och den är sådär pigg. Ungefär som en gammal KS100 eller nåt. Går att pressa upp i hundra med dito gubbe på, men då får det inte blåsa motvind eller vara alltför stort motlut. Så här rakt ur kartong går den om man gasar på ordentligt nog ungefär som en valfri 6,25 men är betydligt starkare på låga varv. Så en helt ok motor på en moped. :thumb:
Senast redigerad av Lolalola den 15 jul 2018, 19:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Jag funderar på en sån där AX100-motor

Inlägg av Micke S »

Det låter helt okey !
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Jag funderar på en sån där AX100-motor

Inlägg av Lolalola »

Allt funkade så bra att jag tillslut inte kunde låta bli att sätta på nummerskylten och åka till bilprovningen. Efter en noggrann kontroll avlöpte alltsammans till belåtenhet och jag kunde inte längre ta cykelbanan hem, om man säger så... Så nu är det definitivt en MC och tråden borde kanske flyttas. :)

Bild
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Jag funderar på en sån där AX100-motor

Inlägg av SS440-80 »

slider_score.gif
slider_score.gif
slider_score.gif
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Jag funderar på en sån där AX100-motor

Inlägg av Lolalola »

MC eller inte, men det är ju så få projekt här nuförtiden så jag lägger upp en bild på min nya framlykta. Jag gillar lyktor med infällda hastighetsmätare. :)

Bild
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Jag funderar på en sån där AX100-motor

Inlägg av Lolalola »

Nu har jag kört nästan 40 mil och allt verkar fortfarande funka som det skall. Håller som bäst på att byta till lite större däck och försöker samtidigt styva upp gaffeln lite. Tillverkade dessutom en lös rörbit (en attrapp närmast) som kopplar ihop ramen under motorn.

Bild
Skriv svar