Köpte en replica av Dellorto PHBG 21 mm till min Tomos Trip -67, med 70 cc cylinder, högkomps-topp och 28 mm avgassystem. Den går inte att justera in på lågvarvsområdet och tomgång, den vandrar och ibland rusar den och andra gånger dör den. Går bra som tusan när man är på rull och ger lite mer gas.
Provat olika tomgångsmunstycken och försökt att få blandningsskruven så bra som möjligt, men det funkar inte. När jag plockar ner förgasaren ser jag att det emulsionsmunstycke som är monterat är ett 262 men utan att AU eller AN anges. Jag förstår dock att det troligen rör sig om ett emulsionsrör till en fyrtaktare! Det har ett antal hål längs sidan och är väldigt kort ovanför gängan, ser inte ut som 262-AU gör, det som denna förgasaren skall ha.
Grejen är att det finns ingen bussning som emulsionsröret är skruvat i.......den bussning som man byter ihop med emulsionsröret när man går från fyrtakt till tvåtaktsförgasare. Röret är gängat direkt i förgasarhuset. Trodda alla PHBG hade den bussningen?
Om jag tar hem ett nytt emulsionsrör 262-AU så lär ju det förmodligen vara till en förgasare med denna bussningen, eller?

Någon som har liknande erfarenheter, hur löste du det i så fall?