Svårslagen helg och fynd..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Svårslagen helg och fynd..

Inlägg av Peter Holbrant »

Vart onekligen en bra helg fyndade en massa gratis mestadels sachs delar och för all del en rejäl pelarborrmaskin och en bänkslip..
Men roligaste fyndet var jag hittade något jag bara kan beskriva som en bibel! Två MCB pärmar Motorfordon samt Motorer!!
Nu snackar vi kvällslektyr av hög klass sprängskisser och fakta på det mesta..

Men helgen inte klar med detta utan fick köpt mig en Romet Ogar.
Blir vinterrenoveringen för mig! Satt visserligen en Komar-motor på den! Men har en rätt modell kantmotor som ska på.
Erkänner tycker själv jag gav lite för mycket för mopeden 4500kr vore billigt för det mesta men detta är ändå en Romet..
Turligt nog desto billigare att renovera är de. Samt åkt många mil på min Komar. så vet att de är riktigt underskattade..

Blir väl en renoveringstråd över den när arbetet tagit fart eller den är färdig hittills bara hemkommen och
beställt en massa delar.. Min plan som alltid färdig till 1a maj.
f1.jpg
f2.jpg
f3.jpg
f4.jpg
f5.jpg
f6.jpg
f7.jpg
f9.jpg
f10.jpg
f11.jpg
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Svårslagen helg och fynd..

Inlägg av Peter Holbrant »

f12.jpg
f8.jpg
r6.jpg
r7.jpg
Exakta planen på Rometen blir troligen röd men signalröd de äldre kromade romet märken på tanken
vanlig helrenovering mestadels original men troligen ett cuppini-styr gillar dem sen blir det nog kromade skärmar
,med svarta skärmstag och någon typ av kromad motorbåge..

Tror den gör sig snygg i rött svart med lite kromdetaljer.. Det mesta beställt idag 3000kr men då innebär det de mesta allt från vev 60cc cylinder
fälgbanor ekrar ljuddämpare tuta sadelöverdrag vires kedja och drev handtag gummidetaler sidokåpor som kedjeskydd och centrallås.. Ja orkar inte speca allt men mycket för pengarna blir det..
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Svårslagen helg och fynd..

Inlägg av HSE »

Instämmer i svårslaget... :shock:
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Svårslagen helg och fynd..

Inlägg av Lolalola »

Jösses! :shock:
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Svårslagen helg och fynd..

Inlägg av Peter Holbrant »

jupp riktigt nöjd denna helgen... Pärmen är alltså riktigt kul att bläddra i och ska bli intressant se exakt vad det finns bland delarna..
Har utöver detta fått ytterligare ett par kompletta motorer i delar. Bara inte hunnit hämta dem ännu från en annan bekant. Så misstänker det får bli nått med sachmotor efter Rometen är klar...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Svårslagen helg och fynd..

Inlägg av Raketsport »

Vilka fynd! :shock:
Kul med en Romet. Har kört en Ogar och blev riktigt förvånad över hur fint den gick.
//Jossan
Josefine Andersson
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Svårslagen helg och fynd..

Inlägg av Peter Holbrant »

Ja är faktiskt villig hålla med har ju bara min gamla Komar att jämföra med och där älskar jag mest gången och pålitligheten.
Däremot var fjäderfunktionen i framgaffeln under all kritik och har byggts om. Efter det är det en skitbra moped. Men min rygg
pallar inte med några fler 10mils rundor med en odämpad Komar. Detta oavsett hur mycket jag än gillar den. Så Komaren har blivit min moped för kortare turer. Har ändå letat efter en Komar med fjädring ett tag och fick syn på detta "oemotståndliga" objekt. Gillar ju lite udda mopeder. Kommer säkert få såväl gillande blickar som fnysningar men vilken moped gör inte de haha.. Å andra sidan tror jag många även blir förvånade för de har ofta blivit det av min Komar när den tuffat upp för backar utan att sacka något nämnvärt.

Sen ska vi inte sticka under stolen med att jag gillar de polska reservdelspriserna och att det mesta finns att finna.. Men om man inte måste åka för fort så är Komar/Romet en mycket angenäm och prisvärd moped.
Skriv svar